הצעת רכש נוספת לגילת: KCPS מציעה לרכוש 5% מהמניות לפי שווי של 146 מיליון ד'

מדובר בפרמיה של כ-4% בלבד על מחיר השוק כיום ■ KCPS אינה מחזיקה כלל במניות גילת ■ המועד האחרון עבור בעלי המניות לקבל או לדחות את הצעת הרכש הוא ב-9 ביולי

חברת גילת לוויינים , המספקת תחנות לוויין זעירות המשמשות לתקשורת, קיבלה הצעה לרכישת 5% ממניותיה במחיר של 3.65 דולר למניה, קרי פרמיה של כ-4% על מחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. המציעה היא קרן הפרייווט אקוויטי KCPS, אשר אינה מחזיקה כיום כלל במניות גילת. המועד האחרון עבור בעלי המניות לקבל או לדחות את הצעת הרכש הוא ב-9 ביולי.

מניית גילת סגרה אמש את המסחר בוול סטריט בירידה של 3.5%, אולם במסחר המאוחר שלאחר הסגירה עלתה המניה ב-4.2% לרמה של 3.68 דולר, מעט מעל מחיר הצעת הרכש. KCPS מציעה לקנות כ-2 מיליון ממניות גילת, כלומר היקף העסקה הנגזר מכך הינו כ-7.3 מיליון דולר לפי שווי של 146 מיליון דולר. יש לציין כי בעלת המניות הגדולה בגילת היא קבוצת קרנות השקעה בניהול קרן יורק, אשר מחזיקה כ-8.1 מיליון מניות המהוות 20.2% מהון המניות של גילת.

אז מי היא KCPS, הלוטשת עיניים לעבר גילת? ובכן, מדובר בשותפות פרטית אשר הוקמה ב-2006 במטרה להשקיע בחברות ישראליות בלבד או בחברות שאינן ישראליות אך בעלות זיקה רבה לישראל. מעניין לגלות שקרן יורק, שהוזכרה לעיל, מחזיקה בלמעלה מ-35% מ-KCPS, כשותפה מוגבלת בקרן שאינה מקבלת החלטות. ההחלטה להשקיע בגילת התקבלה אמנם על ידי KCPS, אך קרן יורק, כמחזיקת מניות גדולה בגילת, תיהנה מהסכם הצבעה משותף עם KCPS במידה והצעת הרכש אכן תיענה על ידי המשקיעים.

גילת נמצאת כיום בעיצומו של סכסוך משפטי מול קבוצת גלקטיק אחזקות, אשר הייתה אמורה לרכוש את גילת תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בקיץ האחרון. קבוצת הרוכשים כללה את מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס, חברות פרטיות שבשליטת רועי בן ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה, בעלי קבוצת L.R; וחברת DGB שבבעלות מנכ"ל וריפון, דאגלס ברג'רון.

גילת תובעת את קבוצת הרוכשים בסכום של 47 מיליון דולר בטענה שזו נקלעה לקשיי מימון ולכן ביטלה את העסקה. בחודש שעבר נחשף ב"גלובס", כי עו"ד רם כספי החל לגשר בין הצדדים על מנת להגיע ליישוב הסכסוך המשפטי.