נותנים אשראי לכדורגל

המשבר הכלכלי לא פגע בחסויות של הבנקים על הכדורגל העולמי, במיוחד בספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית ■ פרסום המותג של המוסדות הפיננסיים באמצעות מועדונים, ליגות וקבוצות ממשיך להיות אפקטיבי

למרות שהמשבר הכלכלי פגע קשות בבנקים ברחבי העולם, הרי שהמוסדות הפיננסיים ממשיכים בינתיים להיות מעורבים חזק בעולם הכדורגל. פרסום המותג באמצעות מועדונים, ליגות וקבוצות מתברר כאפקטיבי מספיק על מנת להשקיע את התקציבים הנדרשים, במיוחד כשמדובר על בנקים בספרד, פורטוגל ואמריקה הלטינית. הנה כמה דוגמאות רלוונטיות:

הבנק "BBVA" חתום על חסות ארוכת טווח עם שתי הליגות הבכירות בספרד, להן הוא משלם 32 מיליון אירו בשנה. הליגה הפופולרית מאפשרת לבנק חשיפה גם מחוץ לספרד - בכל המדינות הלטיניות בהן יש לו שלוחות.

"בנקו סנטאנדר" הדרום אמריקני הצליח להדיח בשנה שעברה את טויוטה מעמדת נותן החסות הראשי של גביע הליברטדורס. הבנק משלם למפעל היוקרתי 7.2 מיליון אירו בשנה, בחוזה שיימשך עד 2013.

"בנקו איטאו" הברזילאי משתף פעולה עם התאחדות הכדורגל הברזילאית כבר 17 שנים רצופות. בשנה האחרונה הוא האריך את החסות שלו עם ההתאחדות בתמורה ל-68 מיליון אירו ב-6 שנים. הבנק זוכה לחשיפה גדולה בכל המשחקים של הנבחרות הברזילאיות ומשחקי הגביע המקומיים.

"בנקו אספיריטו סנטו" הפורטוגלי מצא כי הדרך הטובה ביותר עבורו להגדיל את החשיפה המקומית היא באמצעות נתינת חסות ל-3 קבוצות הכדורגל המובילות במדינה. בנפיקה, ספורטינג ליסבון ופורטו מקבלות יחד מהבנק כ-9 מיליון אירו מדי עונה.