אזהרת רווח לרויאל קריביאן של משפחת עופר: שפעת החזירים תביא לירידה של 22 סנט למניה ברבעון השני

עם התפרצות המגפה במכסיקו נאלצה החברה לשנות את נתיביה ולא לעגון את אוניותיה בנמלי מכסיקו ■ החברה שהיתה אמורה להשיק ספינה חדשה שיועדה לשוק המכסיקני - ביטלה את ההשקה על רקע התפרצות השפעת

חברת רויאל קריביאן (סימול: RCL) המפעילה צי של 37 ספינות תענוגות ונשלטת על ידי משפחת עופר דיווחה היום (ג') כי כתוצאה ישירה מהשפעת שפעת החזירים, צפויים רווחי החברה להיפגע ברבעון השני ב-22 סנט למניה. כעת צופים האנליסטים בשוק כי החברה תדווח ברבעון הקרוב על הפסד של 3 סנט למניה.

עם התפרצות המגפה שהחלה במכסיקו נאלצה החברה לשנות את נתיבי כלי השיט שלה ולא לעגון את אוניותיה בנמלי מכסיקו מה שגרם ללחץ על המחיר בשוק זה. החברה מציינת כי לארוע יוצא דופן זה ישנה השפעה על התוצאות הכספיות של החברה.

התפרצות הנגיף H1N1 קרתה בדיוק טרם השקת החברה הבת פולמנתור, את השירות הניתן על האוניה "פסיפיק דרים", שיועדה באופן ספציפי לשמש את קהל היעד לשוק המכסיקני. ההשקה בוטלה והאוניה נותרה מושבתת.

בנוסף, הביאה התפרצות המחלה לירידה משמעותית בתפוסת התיירים למכסיקו. החברה מציינת כי לא הורגשה פגיעה בתפעול הפעילות לסלבריטאים.

"להתפרצות השפעת היתה השפעה קצרה, אך היא הביאה להפרעה משמעותית בתפעול החברה" אמר ריצ'רד פיין, יו"ר ומנכ"ל החברה, "למרבה המזל כלי השייט שלנו חוזרים במהירות למסלולים הקבועים, אך ההשפעה מהפרסומים סביב התפרצות הנגיף על עסקינו במכסיקו - מתסכלים".

ברבעון הראשון דיווחה רויאל קריביאן על הפסד של 17 סנט למניה, או 36.2 מיליון דולר, לעומת צפי להפסד של 34 סנט למניה. זאת, בהשוואה לרווח של 75.6 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ולשנה כולה פרסמה החברה תחזית לרווח של 1.35 דולר למניה.