האוליגרך אלכסיי זכרנקו קנה את גאון נכסים תמורת 33 מ' ש' ובנוסף ישלם 3.1 מ' ש' כפרמיה על השלד הבורסאי

רכש כ-72% מהון המניות בחברה לפי שווי מזומנים של כ-45.5 מיליון שקל ■ הונו של זכרנקו מוערך בכ-250-300 מיליון דולר ■ עם השלמת העסקה תגדיל גאון אחזקות את המזומנים בקופתה בכ-20 מיליון שקל

האוליגרך אלכסיי זכרנקו קנה את השליטה בחברת גאון נכסים תמורת כ-33 מיליון שקל ובנוסף ישלם לגאון נכסים סך של 3.1 מיליון שקל בגין מכירת השלד הבורסאי. זכרנקו רכש כ-72% מהון המניות בחברה לפי שווי מזומנים של כ-45.5 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

עם השלמת העסקה תגדיל גאון אחזקות את המזומנים בקופתה בכ-20 מיליון שקל. גאון נכסים נמכרה לזכרנקו תעשיות כשלד בורסאי. בתמורה למכירת אחזקותיה בגאון נכסים (כ-72%), תקבל גאון אחזקות את חלקה היחסי משווי המזומנים שיהיו בקופת גאון נכסים עם השלמת העסקה ( כ-45.5 מיליון שקל).

גאון נכסים היא זרוע הנדל"ן של קבוצת גאון אחזקות ובאחרונה נודע כי גאון נכסים מועמדת למכירה וזכרנקו שמעוניין להגדיל את פעילותו בשוק הישראלי ניצל את ההזדמנות לביצוע העסקה.

לפני כחודשיים העניק זכרנקו ראיון בלעדי למגזין G של "גלובס" בו ציין כי הוא מעוניין להשתלב בפעילות עסקית בארץ וכי הוא מחפש הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות.

הונו של זכרנקו מוערך בכ-250-300 מיליון דולר והוא החל את פעילותו בארץ דווקא בתחום הקולינרי, כאשר השקיע במסעדת פושקין שנמצאת ברחוב מונטיפיורי בת"א.

ביום א' האחרון הודיעה קבוצת גאון לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן למכירת השליטה בחברה הבת, גאון נכסים. גאון אחזקות הודיעה כי תמכור את כל החזקותיה בגאון נכסים (כ-72%) לצד שלישי, כאשר כתנאי מתלה לעסקה, תרכוש גאון אחזקות מגאון נכסים את עיקר נכסי הנדל"ן שבבעלות גאון נכסים ובכך תהפוך גאון נכסים ל"שלד בורסאי" עם מזומנים בקופה.

על פי מתווה העסקה תרכוש גאון אחזקות שני נכסים שבבעלות גאון נכסים: 3 קומות משרדים בבית גאון (בעבר בית גיבור שבמתחם הבורסה בר"ג) וכן נכס מניב בגרמניה בתמורה כוללת של כ-14.5 מיליון שקל, לאחר העברת ההלוואה הבנקאית שלקחה גאון נכססים בגין נכס בית גאון, בסך כ-18 מיליון שקל לגאון אחזקות.

שי פרמינגר, מנכ"ל קבוצת גאון אמר הערב : "העסקה הנוכחית הינה נגזרת של אסטרטגיית הקבוצה למיקוד פעילותה ב-3 תחומים הנמנים על 'הכלכלה המסורתית' ולהגדלת פעילותה בהם".

נזכיר כי קבוצת גאון סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 12.4 מיליון שקל - למעלה מפי 2 מהרבעון המקביל אשתקד, ובהמשך לרווח שרשמה החברה ברבעון הרביעי של 2008 שהסתכם ב-19 מיליון שקל. פרמינגר העריך כי המגמה החיובית בה נמצאת החברה צפויה להמשך בשנת 2009, עם השלמת עסקת המיזוג בין גאון שוקי הון למיטב, בעקבותיו צפויה החברה לרשום רווח הון בסך 30 מיליון שקל.

עורכי הדין שטיפלו בעסקה מטעמו של זכרנקו הם משרד גוטליב שניצר ומשרד זהבי ויסמן.