הדולר ממשיך במסעו דרומה; האירו מוסיף 0.21% ל-1.4091 ד'

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] FXCM: דריכות לקראת החלטת הריבית בניו-זילנד; הבנק המרכזי צפוי להותיר את הריבית ברמה של 2.5%

בשוק המטבעות העולמי נמשכת היחלשותו של הדולר ביחס למטבעות המובילים, זאת בהתאם למגמה בה נסחר אמש במהלך המסחר בוול-סטריט, כאשר רשם ירידה של למעלה מאחוז כנגד הדולר הקנדי והליש"ט.

נציין כי הציפייה בקרב המשקיעים להכרזתם של עשרה מהבנקים הגדולים בארה"ב, על החזרת כספי הסיוע שניתנו להם במסגרת תוכנית החילוץ, ה-TARP, ממשיכה להראות אותותיה בשוקי ההון ברחבי הגלובוס, שכן היא מעלה את אהבת הסיכון ומחלישה במקביל את השטר הירוק כמו גם את הין היפני.

האירו מתחזק כנגד הדולר ב-0.21% ל-1.4091 דולר, ומול הין עולה ב-0.39% ונסחר תמורת 137.54 ין לאירו בודד.

ההכרזה המעודדת של עשרת הבנקים מפיחה אופטימיות בקרב המשקיעים בכל הנוגע לחוזקו של המגזר הפיננסי האמריקני, זאת בהמשך לאמירתו אמש של שר האצר האמריקני, טימותי גייטנר, כי הכרזתם של הבנקים מהווה סימן מעודד להתאוששות הפיננסית בארה"ב.

[לטבלת שערי חליפין]

היום בחצות (שעון ישראל) צפוי הבנק המרכזי בניו-זילנד להכריז על הותרת שער הריבית ב-2.5%. אם אכן יתממשו הציפיות המוקדמות תהיה זו למעשה הפעם הראשונה מאז יוני 2008 בה בוחר הבנק המרכזי שלא להפחית את הריבית.

נזכיר כי הבנק המרכזי ציין בעבר כי הוא צפוי להשאיר את הריבית בשיעורה הנוכחי ואף נמוך מכך לפחות עד לסוף 2010. במחלקת המחקר של FXCM ציינו לגלובס כי המשך אמירות קודרות מצידו של הבנק עשויות להכביד על המטבע הניו-זילנדי.

[לאתר המט"ח]