גוגל מתקרבת למטרתה ליצור אנרגיה מתחדשת, שתהיה זולה יותר משריפת פחם

מהנדסי החברה מתמקדמים בסולאר-תרמי ■ אמנם החברה עושה זאת כצעד פילנתרופי, אך העבודה מתבצעת בחטיבה שלה Google.org והמשקיעים ירוויחו מכל פריצת דרך שהיא

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

גוגל מתקרבת למטרתה ליצור אנרגיה מתחדשת, שתהיה זולה יותר משריפת פחם. כך אמר "צאר הסביבה" של החברה, המהנדס האחראי על הפרויקט, לסוכנות "רויטרס".

ביל ווייהל אמר כי על מנת שאנרגיה אלטרנטיבית תהפוך למיינסטרים, על ממשל ארה"ב להגדיל משמעותית את התמיכה במחקר, כמו גם ליטול סיכונים גדולים בהרבה.

בסוף 2007 הודיעה החברה כי היא תשקיע בחברות, כמו גם תערוך מחקר בעצמה, כדי לייצר אנרגיה מתחדשת, שמחירה נמוך מזה של שריפת פחם, וזאת - תוך שנים ספורות. אמנם החברה עושה זאת כצעד פילנתרופי, אך העבודה מתבצעת בחטיבה שלה Google.org והמשקיעים ירוויחו מכל פריצת דרך שהיא.

ווייהל אמר שבשנה האחרונה חלה עלייה בסיכויי ההצלחה של הפרויקט - מירייה באפילה לאפשרות ממשית. "בתוך 3 שנים, יכולים להיות לנו מפעלים שייצרו אנרגיה במגוואט מרובים". החברה השקיעה באנרגיית רוח ואנרגיה גיאותרמית מתקדמת, אך מהנדסים בגוגל מתקדמים בעיקר בסולאר-תרמי. בשיטה זו, הופכים בעזרת קולטי שמש את האנרגיה הנקלטת לחום, בעזרתו מייצרים קיטור, שמניע טורבינה המייצרת חשמל. זאת, לעומת תאים פוטו-וולטאיים, אשר הופכים את קרני השמש לחשמל באופן ישיר.

"אנו מחפשים דרכים, שבאמצעותן ניתן להגיע לטמפרטורות גבוהות מאד, ובמקביל להפוך את שדה המראות לזול בהרבה. לדעתי, השגנו התקדמות מאד מעניינת בחצי שנה האחרונה", אמר ווייהל. אם הפרויקט יצליח, "נצטרך לראות האם אנחנו, לבד או בשיתוף ע גורמים אחרים, מוכנים לממן מתקנים אלו, או אם אנו מעוניינים לצבור תחילה כמה שנות נסיון".