תופעת המקורבים הגיעה גם ל-NBA

ב"שיקגו טריביון" מצאו שבמשחקים אותם מארחת אורלנדו בסדרת הגמר מול הלייקרס, רק 5.4% מכלל 17,400 המקומות ב"אמווי ארינה" מוצעים למכירה לציבור הרחב ■ אז למי כן מגיעים הכרטיסים?

התעשייה סביב מכירת הכרטיסים לסדרת הגמר של ה-NBA היא אחד הסיפורים הכי חמים בכל פעם שמגיעים לשלבים האלו של השנה. העונה כבר דווח שהכרטיסים היקרים לסדרת הגמר בין הלייקרס לאורלנדו הגיעו כבר ל-19 אלף דולר לכרטיס. הדיווחים האחרים מדברים תמיד על כך ש"תוך חצי שעה מרגע שנפתחה מכירת הכרטיסים, כולם כבר אזלו".

אבל יש נתון אחד שקצת מרמה בכל המשוואה הזאת - כמה כרטיסים באמת יוצאים למכירה ומגיעים לידיים של האוהדים האמיתיים? התשובה: מעט מאוד.

ב"שיקגו טריביון" מצאו שבמשחקים אותם מארחת אורלנדו בסדרת הגמר מול הלייקרס, רק 5.4% מכלל 17,400 המקומות ב"אמווי ארינה" מוצעים למכירה לציבור הרחב.

הנה ההסבר: 11,500 הם מקומות שמובטחים למי שמחזיק מנוי שנתי למשחק הקבוצה; עם פתיחת הסדרה, הקבוצה נתנה רק למחזיקי המנוי אופציה לרכוש עוד 1,000 כרטיסים; הלאה :1,000 כרטיסים מחוייבת הקבוצה להעביר לאנשי התקשורת שמסקרים את הסדרה; 1,000 כרטיסים נוספים עוברים להנהלת ה-NBA שמחלקת אותם כרצונה; 1,000 כרטיסים נוספים לספונסרים של הליגה וספונסרים מקומיים של המג'יק; וגם השחקנים שלא ירגישו מקופחים: 900 כרטיסים הולכים לשחקנים ובני משפחותיהם, אנשי מינהלה של הקבוצות ומשפחותיהם ומקורבים. מה שמשאיר פחות מ-1,000 כרטיסים למכירה לציבור הרחב.