מקורבי פטריק דרהי: "לא באנו להשתלט על HOT אלא להיות שותף אסטרטגי"

מעבירים מסר לבעלי המניות האחרים: אין סיכוי שנשלם יותר מ-33.5 שקל למניה; לא באנו לעשות סיבוב על המניה ולצאת

איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי מציע לבעלי המניות ב-HOT להפוך לשותף אסטרטגי בניהול החברה. בימים אלה נפגשים אנשיו של דרהי השוהים בישראל עם בעלי המניות ב-HOT, במטרה לקדם הבנות משותפות לגבי ניהול החברה.

כרגע, נושא מינוי דירקטורים בדירקטוריון החברה אינו המטרה העיקרית שלהם, אך בהמשך הדרך ולפי התפתחות מערכת היחסים בין השותפים, ייתכן כי ירצו למנות נציגים משלהם לדירקטוריון, כמי שמחזיקים את חבילת המניות הגדולה ביותר ב-HOT (בשיעור של 19.8%).

בשיחה עם "גלובס" אומרים מקורביו של דרהי כי אין בכוונתו להשתלט על HOT באופן אגרסיבי, כפי שהדבר מצטייר בתקשורת.

לדבריהם, עוד בטרם בוצעה ההשקעה בחברה והחל המשא-ומתן לרכישת מניות הבנקים, הובהר לכל השותפים - דלק, פישמן אחזקות וידיעות תקשורת - כי מטרתו של דרהי היא להיכנס להשקעה לטווח ארוך ולהיהפך לשותף אסטרטגי. זאת, משום שלדבריהם ישנו פער גדול מאוד שאינו ממוצה ביכולות של החברה ובתפיסת העסק.

לדברי אותם מקורבים, "המטרה שלנו היא להשוות את הפער שקיים היום בתעשיית הכבלים בישראל לבין תעשיית הכבלים באירופה, ובין HOT לבזק, ואנחנו יודעים איך לעשות זאת".

מודעים לחובות של HOT

בהתייחס לשאלת החובות של HOT - הכוללים בין היתר חוב פיננסי כבד בהיקף של כ-3 מיליארד שקל - אמרו המקורבים כי הם יודעים ומכירים את מצבה הפיננסי של HOT, וברור להם כי החברה צריכה להיכנס להשקעות כבדות כדי לשפר את מיצובה התחרותי ולהביא בשורה חדשה לשוק.

לדבריהם, יש סיכוי שהמניה של HOT תרד כתוצאה ממה שהחברה צריכה לעשות בטווח המיידי, אבל דרהי מסתכל על השקעות לטווח ארוך, ולכן אין שאיפות לבוא ולעשות סיבוב על המניה ולצאת.

מקורביו של דרהי התייחסו גם לאיומים שיש על HOT מבחינה רגולטורית ומבחינת הרחבת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. לדבריהם, תעשיית התקשורת והטלקום בכל העולם נתונה לרגולציה כזאת או אחרת, אבל הדגש שלהם הוא על הניהול האסטרטגי של תחום הכבלים, שנתפס באירופה כחדשני וצומח ואילו בישראל משום מה אינו אותו הדבר.

המקורבים הדגישו כי בשל מבנה העסקה שנחתמה עם בנק לאומי הם אינם יכולים לרכוש מניות נוספות בשוק במחיר שמעבר ל-33.5 שקל למניה, כי אז הם יצטרכו לשפות את בנק לאומי על ההפרש. ההסכם תקף עד חודש נובמבר השנה, ולכן אין סיכוי שהם ישלמו מחיר גבוה יותר ממה ששילמו בעסקת בנק לאומי.

לדבריהם, זו הסיבה שהידיעות שפורסמו לגבי דלק השקעות, שדורשת 40 שקל למניה תמורת אחזקותיה בחברה, אינן רלוונטיות, והם מרגישים נוח מאוד להישאר גם עם 20% מהמניות שבהם הם מחזיקים היום ב-HOT.

אין שום מגעים עם אלוביץ'

לדברי אותם מקורבים, כל הכניסה שלהם לחברה היא על מנת לעשות עסקים עם בעלי המניות הקיימים, והם התחילו להתעניין ב-HOT כאשר היא היתה במחיר של 20 שקל למניה, ומכיוון שראו את הפוטנציאל שלה הסכימו לשלם 33.5 שקל למניה ולרכוש את חלקו של בנק לאומי.

היום נמצאת המניה במחיר של 36 שקל, כי השוק מצפה שאולי תהיה השתלטות כזאת או אחרת על החברה, אך חשוב היה להם להדגיש כי לא זו כוונתו של דרהי.

בהתייחסם לאפשרות של שיתוף-פעולה עם בעלי יורוקום, שאול אלוביץ', שייתכן ובקונסטלציה מסוימת ירצה להיכנס להשקעה ב-HOT - טענו מקורבי דרהי כי אין ביניהם קשר לגבי המהלכים שהם מבצעים וכי הם לא מתואמים איתו.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".