מחלוקת חריפה בין שני בניו של הרב עובדיה יוסף: איזו ברכה צריך לברך על במבה?

"שהכל נהיה בדברו" או "בורא פרי אדמה"? כל אחד מבניו של עובדיה יוסף טוען כי אביו תומך בברכתו ■ במגזר החרדי חשים במתיחות בין שני בניו של הרב בשל הבחירות הקרובות לראשות הרבנות הראשית בירושלים

הקרב על הבמבה מעולם לא היה סוער יותר: בין שני בניו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס היו לא פעם מחלוקות, אבל הפעם מדובר במחלוקת "עקרונית" של ממש. השניים חלוקי דעות בדבר הברכה שצריך לומר לפני אכילת חטיף הבוטנים הפופולארי - במבה.

אתמול יצא לאור ספרו של אחד מבניו של של הרב עובדיה, דוד יוסף. בעמוד הראשון של ספרו מופיע מכתב שנכתב על ידי אביו ובו הוא תומך בעמדת בנו לפיה לפני אכילת במבה צריך לברך "שהכל נהיה בדברו", שזו ברכה הנאמרת לפני אכילת מזון שאינו לחם, ירקות, פירות או יין. לפי הטענה הבמבה עשויה מקמח תירס ולכן לא מדובר בפרי האדמה.

"אין כמו במבה"

אלא שבעבר, אחיו יצחק יוסף פסק כי הברכה על החטיף היא "בורא פרי אדמה", וגם בברכה זו תמך הרב עובדיה. מדובר בברכה הנאמרת על גידולי אדמה, בהם בוטנים, מהם עושים את הבמבה.

בחודשים האחרונים חשים בעולם החרדי במתיחות גדולה בין שני בניו של הרב עובדיה בשל הבחירות הקרובות לראשות הרבנות הראשית בירושלים. שני האחים רוצים להיות מועמדים לתפקיד הרם. עכשיו לא נותר שלא לתהות, האם באמת מדובר בקרב על חטיף בוטנים, או שמא מדובר בקרב פוליטי רווי אגו ויצרים?