זיו במכתב הפרידה שלו: "אחד ממרכיבי ההצלחה המרכזיים של הבנק היה אחדות המטרות והדרך של ההנהלה והעובדים"

המנכ"ל היוצא של בנק הפועלים במכתב פרידה לעובדים: "תקוותי היא, שאחדות המטרות ושיתוף פעולה אלו, לא ייסדקו וימשיכו להוות בסיס איתן להצלחת הבנק בעתיד"

לאחר שב-25 במארס נפל דבר בבנק הפועלים כשנודע כי צבי זיו עוזב את תפקידו, היום (ה') שלח זיו מכתב פרידה לעובדי בנק הפועלים לאחר שסיים את תפקידו כמנכ"ל הבנק, וציון קינן אמור להחליפו לעת עתה עד לאישור מינויו הקבוע.

"אני מסיים בפועל את עבודתי כמנכ"ל וציון קינן ימלא את מקומי, עד להחלטתה הפורמלית של ועדת האיתור של הדירקטוריון בדבר המנכ"ל הבא. בעוד מספר חודשים אפרוש סופית מהבנק ואסכם בכך 35 שנות עבודה, שהן עבורי מקור לרגשות גאווה וסיפוק רבים".

"במהלך שנות עבודתי בבנק, הפך הבנק למוביל במדינה, אגב עמידה באתגרים רבים.
בשנות השמונים התמודדנו עם משבר ויסות המניות הבנקאיות ותוצאותיו, לרבות משפט הבנקאים. עוד באותו עשור פרץ משבר החובות במשק ההסתדרותי ובהתיישבות, מגזרים שהיינו הבנקאי הראשי שלהם במשך שנים, ונהפכו באותה עת לאיום ממשי על קיומו של הבנק. במסגרת תפקידי בחטיבה העסקית נפלה בחלקי הזכות להוביל את הסדר הקיבוצים, ולחוות בהמשך, כראש האגף העסקי, את תנופת הצמיחה של המשק בשנות התשעים וקליטת העלייה מחבר העמים. הבנק מילא תפקיד מרכזי במהלכים אלו, אשר ביססו בהמשך את מעמדו המוביל בבנקאות הישראלית", כותב זיו.

עוד כתב זיו: "בעשור הנוכחי חווינו שוב את תהפוכות הכלכלה הגלובלית. אמנם, התאוששנו במהירות מהמיתון של תחילת העשור, והשגנו בשנים שאחריו שיאים של רווחיות ותשואה להון, אך נקלענו במהלך 2007 למשבר הפיננסי הגלובלי הקשה ביותר בשמונים השנים האחרונות, וזאת, בעיצומו של מאמץ פיתוח רחב של הבנקאות הבינלאומית שלנו. במהלך תקופה זו עמדנו מול אתגרים קשים במיוחד, לרבות התמודדות עם החשיפות בחו"ל, אבל אני מציין בסיפוק שנחלצנו מהן, תוך קבלת החלטות אמיצות, והפגנת חוסן פיננסי שמאפשר לנו להתמקד מחדש בעשייה הבנקאית היום-יומית, שהיא בסיס עוצמתו של הבנק".

"עד שהתמניתי למנכ"ל", מציין זיו, "נהנתי ממסלול מקצועי מגוון בחטיבה העסקית, בפעילות הבינלאומית ובחטיבה הקמעונאית. במסגרת זו, הייתה לי הזכות להכיר אישית אלפים מעובדי הבנק בישראל ובחו"ל ולהיווכח באופן בלתי אמצעי, ביכולות המצוינות ובכישורים הנפלאים של העובדים והמנהלים בבנק, אשר הובילו אותו להישגים הרבים אליהם אני מתייחס. אין לי ספק שהעובדים והמנהלים לאורך השנים הם מקור עוצמתו של הבנק, וביכולתם להוביל את הבנק לשיאים חדשים בשנים הבאות. זו גם ההזדמנות להודות לכל אחת ואחד מכם, על השנים בהן צעדנו ביחד ועל החוויה המיוחדת שהענקתם לי".

"חשוב לי לציין, כי אחד ממרכיבי ההצלחה המרכזיים של הבנק לאורך השנים, היה אחדות המטרות והדרך של ההנהלה והעובדים. כתוצאה מכך התפתחה בבנק רוח שיתוף פעולה ואחריות משותפת, שבלעדיה לא היינו מגיעים לאותם הישגים על פני השנים. תקוותי היא, שאחדות המטרות ושיתוף פעולה אלו, לא ייסדקו וימשיכו להוות בסיס איתן להצלחת הבנק בעתיד".

זיו חתם את מכתבו בהוקרת תודה לכל העובדים וההנהלה.