חברת נעורים מתקרבת לאישור בארה"ב: תוצאות טובות בניסוי בטיפול להפרעות שינה

נעורים היא חברה פרטית בשליטת נאוה זיסאפל, פרופ' באוניברסיטת תל אביב ואשתו של יהודה זיסאפל, ממייסדי ובעלי קבוצת רד ■ השוק העיקרי לתרופה הוא כיום באירופה, שם היא כבר נמכרת באמצעות חברת לונבק הדנית

תוצאות טובות לחברת Neurim בניסוי קליני רב-מרכזי (שלב III) שהיא עורכת בתרופת ה-Circadin לטיפול בהפרעות שינה. החברה מסרה כי המוצר נמצא יעיל לשיפור איכות השינה והערנות ביום שאחרי נטילתה ב-790 נבדקים שסבלו מחוסר שינה.

תופעות לוואי אמנם נרשמו במהלך הניסוי, אבל הן היו קלות ואינן צפויות להפריע לרישום המוצר מול רשות המזון והתרופות האמריקנית - ה-FDA.

נעורים היא חברה פרטית בשליטת נאוה זיסאפל, פרופ' באוניברסיטת תל אביב ואשתו של יהודה זיסאפל, ממייסדי ובעלי קבוצת רד. התרופה פותחה על בסיס מחקריה של זיסאפל והינה התרופה הראשונה שהובאה כל הדרך עד השוק על-ידי חברה ישראלית, זולת הקופקסון של טבע.

התרופה מאושרת כבר לשיווק באירופה דרך Lundbek הדנית, חברה מובילה בעולם בתחום התרופות למערכת העצבים המרכזית. היא כבר נכנסה לסל הבריאות במספר מדינות באירופה ותופסת נתחי שוק יפים משוק הפרעות השינה גם במדינות מחוץ ליבשת.

לא רק למבוגרים

הייחוד בניסוי הנוכחי לעומת ניסויים קודמים שערכה החברה, הוא שהפעם נבדקה יעילות ובטיחות הטיפול במשך חצי שנה, כשעד היום נמצא המוצר יעיל באופן נקודתי, בשימוש חד-פעמי או במשך מספר פעמים.

הנבדקים היו בני מגוון גילאים (18-80), כשעד היום נמכר המוצר באירופה בהתוויה של טיפול בהפרעות שינה אצל מבוגרים ועד כה הוא אכן נמצא יעיל במיוחד בנבדקים המבוגרים.

נעורים עומדת להגיש את הבקשה לאישור התרופה בארה"ב. השקת המוצר שם היא מעט מורכבת יותר, שכן בארה"ב כבר נמכר החומר מלטונין, ממנו עשויה תרופת הצירקדין, כתוסף מזון לטיפול בהפרעות שינה, בעוד באירופה מכירתו בגרסתו זו היא מוגבלת יותר.

השפעה כל הלילה

לצירקדין יש מספר יתרונות על המלטונין הרגיל, בעיקר בהיותה תרופה בשחרור מושהה, המשפיעה לאורך כל הלילה. כמו-כן, יש לה יתרונות הנובעים מעצם היותה תרופה שעברה את כל שלבי בקרת האיכות, קביעת המינון האופטימלי והוכחת היעילות.

למלטונין, לעומת זאת, יש יתרונות בתחום המחיר והפרוצדורה הדרושה להשגתו.

לנעורים מספר תרופות נוספות בצנרת המוצרים, וביניהן תרופה לפרקינסון, שנמצאת בשלב השני של הניסויים הקליניים, ותרופה נוספת בשלב ניסויי הבטיחות, שאמורה גם היא להיות יעילה לשינה וכן לטיפול בכאב.