ג'ורג' סורוס תומך בהשקעות בסין: "מתאוששת מהמשבר מהר יותר מכל שאר המדינות"

[למדור שוקי עולם] סורוס השקיע 50 מיליון דולר ב-Hainan Airlines, חברה בת של קבוצת HNA ■ זיו האפט SHENG-BDO בסקירה שבועית על האירועים המרכזיים בסין

המיליארדר ג'ורג' סורוס, מנהל קרן סורוס, אמר אתמול (שבת) כי יש לו אמון רב בכלכלה הסינית והעריך שהיא תתאושש מהמשבר הכלכלי העולמי מהר יותר ממדינות אחרון. סורוס אמר כי הוא "מעוניין מאד" להשקיע בסין ושהוא מחפש אחר הזדמנויות.

סורוס אמר את הדברים במסגרת ראיון לסוכנות הידיעות הסינית Xinhua, לאחר שנפגש עם צ'ן פ'נג, יו"ר קבוצת HNA. סורוס השקיע 50 מיליון דולר ב-Hainan Airlines, חברה בת של קבוצת HNA.

"רוב המוסדות הפיננסים של סין לא נפגעו מהמשבר. סין מנצלת את המשבר לטובתה משום שהיא לא נפגעה באופן ישיר".

עם זאת, סורוס הצביע על כך שהיצוא מסין, המהווה חלק נכבד מהתמ"ג, נפגע כתוצאה מירידת הביקושים בעולם. המיליארדר ההונגרי יהודי הסביר כי סין מקדמת מהלכים למימון היצוא על ידי השעות בחו"ל והעברת כספים.

סורוס אמר כי הוא מגלה עניין רב בהשקעות בסין, אך הסביר כי הוא יתמקד בהשקעות פריווט אקוויטי ארוכות טווח, וסירב לומר אילו אפיקי השקעה הכי מעניינים אותו.

צ'ן פ'נג אמר כי לסורוס יש אמון רב ב-Hainan Airlines, לאחר יותר מעשור בו השקיע בחברה. נציין כי התמ"ג של סין צמח בקצב שנתי של 6.1% ברבעון הראשון - שפל של עשר שנים.