ביו לייט מזנקת בכ-20% לאחר שההסטלין הוכחה כבטוחה ויעילה במניעת השמנה

כך עולה מתוצאות הניסוי של אובקיור בתרופה היסטלין בשילוב עם התרופה המיועדת לטיפול בסכיזופרניה ומאניה דיפרסיה של אילי לילי ■ תוצאות הניסוי יאפשרו דיאלוג עם ה-FDA האמריקני והרשויות המקבילות באירופה, יפן והמזרח הרחוק

מניית ביו לייט מזנקת בכ-20% לאחר שחברת ביו לייט הודיעה היום (א') לבורסה כי החברה הבת, אובקיור סיימה בהצלחה את הניסוי BET-209 לבחינת השילוב של התרופה היסטלין במינון של 144 מ"ג ליום עם התרופה האנטי פסיכוטית זיפרקסה (אולנזפין) המיוצרת ע"י חברת אלי לילי ומיועדת לטיפול בסכיזופרניה ומאניה דיפרסיה. התוצאות מצביעות על בטיחות מירבית בשימוש בתרופה במינון גבוה לאורך תקופת הניסוי.

על פי התוצאות הראשוניות יעדי הניסוי הושגו והוכחה הבטיחות של השימוש בתרופה במינון הגדול פי שלושה מהמקובל והתגלתה מובהקות סטטיסטית בהפחתת העלייה במשקל הנגרמת ע"י השימוש בזיפרקסה.

הניסוי נערך בנשים בריאות בגיל הפוריות אשר חולקו באקראי לשתי קבוצות טיפול בנות 24 נשים כל אחת, כאשר קבוצה אחת טופלה בתרופה של אובקיור בשילוב עם האולנזפין (זיפרקסה) והשניה טופלה בתרופת דמה בשילוב מינון זהה של אולנזפין. הטיפול נמשך 4 שבועות.

זיפרקסה ידועה כתרופה יעילה ביותר לטיפול בסכיזופרניה ומאניה דיפרסיה, אולם גורמת לתופעת לוואי שכיחה המתבטאת בעלייה משמעותית ומהירה במשקל במרבית מהמטופלים (עד 10 ק"ג על פני 16 שבועות). תופעה זו מגבירה את הסיכון של החולים הפסיכוטים לחלות במחלות נוספות כגון סכרת ומחלות לב.

כמצופה, נטילת הזיפרקסה גרמה לעלייה במשקל בשתי קבוצות הטיפול בניסוי, אולם, העלייה הממוצעת במשקל בקבוצה המטופלת ע"י התרופה של אובקיור, הסתכמה ב-1.2 ק"ג והייתה קטנה משמעותית (ב-37% מהמיקרים) ובאופן מובהק סטטיסטית מהעלייה הממוצעת במשקל בקבוצת הביקורת שהסתכמה ב-1.9 ק"ג. בנוסף 52% מהמטופלות בקבוצת ההביקורת עלה ביותר מ-2 ק"ג לעומת 23% מהמטופלות בהיסטלין TM.

להערכת החברה תוצאות הניסוי יאפשרו דיאלוג עם ה-FDA האמריקני והרשויות המקבילות באירופה, יפן והמזרח הרחוק.