האצ'יסון דורשת עבור מכירת פרטנר 1.4 מיליארד דולר - קרוב למחיר בשוק

החברה הסינית, בבעלות המיליארדר לי קה שינג, דורשת במסגרת המו"מ 18 דולר למניה ■ לפני היוודע המו"מ, נע מחיר המניה סביב 15.5 דולר המשקף שווי של 1.2-1.3 מיליארד דולר לאחזקות

חברת האצ'יסון הסינית, בבעלות המיליארדר לי קה שינג, דורשת במסגרת המו"מ על מכירת אחזקותיה בפרטנר (51.41%) מחיר הקרוב למחיר המניה בשוק, 18 דולר, שמשקף מחיר של 1.4 מיליארד דולר. לפני היוודע המו"מ נע מחיר המניה סביב 15.5 דולר המשקף שווי של 1.2-1.3 מיליארד דולר לאחזקות.

ל"גלובס" נודע כי את המו"מ מטעם האצ'יסון מנהל דן אלדר, שעובד בצמידות לעמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר, שמייצג את האצ'יסון בעסקה. אלדר כיהן כסמנכ"ל קשרי משקיעים בפרטנר והיה ממייסדיה. לאחר שכהן פרש מפרטנר הצטרף אליו אלדר בניהול עסקי המים של האצ'יסון. אלדר סירב להתייחס לידיעה.

בסין מתעניינים?

גורמים מקורבים למגעים מציינים כי לאחרונה גוף סיני גדול הביע עניין בפרטנר אך לא ניתן להשיג אישור רשמי לכך. אותם גורמים מציינים כי אותו גוף סיני מוזכר רק לצורכי המו"מ ולא מדובר בגוף שמתעניין ברצינות בחברה, מה גם שהסיכוי לקבלת אישור לעסקה ממשרד הביטחון בהתחשב בזהותו של המשקיע היא קלושה עד אפסית.

כידוע, החוק מחייב שותפות של משקיעים ישראליים באחזקות בחברות תקשורת ולא אחת נפסלו משקיעים מחו"ל בגלל דרישה זו. המקרה האחרון, דווקא בהיבט של פרטנר, היה כאשר האצ'יסון רצתה למכור את מניותיה בכל עסקי הסלולר שלה, כולל פרטנר, לאוראסקום המצרית. העסקה נפלה בסופו של דבר בגלל סיבות אחרות, אך משרד הביטחון הערים שורה של תנאים ומגבלות על אוראסקום שהכבידו עליה מאוד.

נציין שהגופים שמתעניינים בפרטנר בישראל סבורים שכרגע כל עוד הסינים דורשים מחיר שקרוב יותר ל-18 דולר למניה, הסיכוי שתתבצע עסקה הוא נמוך מאוד ואם לא תחול גמישות מצידם אז לא תהיה עסקה.