מערכת "חץ דורבן" שפיתחה תע"ש תהיה מערכת ההגנה האקטיבית של נגמ"ש הנמר

המערכת נמצאת כעת בשלבי פיתוח מואצים בתעשייה הצבאית ומתאפיינת לדברי החברה ביכולת להגן על נגמ"שים וטנקים מפני כל סוגי איומי הנ"ט שמשוגרים אליהם

סגן הרמטכ"ל, האלוף דן הראל אישר באחרונה, כי מערכת "חץ דורבן" של התעשייה הצבאית (תע"ש) תהיה מערכת ההגנה האקטיבית של הנגמ"ש הכבד החדש של צה"ל - הנמר.

מערכת "חץ דורבן", אשר נמצאת כעת בשלבי פיתוח מתקדמים בתעשייה הצבאית, מתאפיינת לדברי תע"ש ביכולת להגן על נגמ"שים, טנקים ופלטפורמות נוספות בשדה הקרב המודרני, מפני כל סוגי איומי הנ"ט שמשוגרים אליהם. זאת, החל בחימושים רקטיים כאר.פי.ג'י, דרך טילים נגד-טנקים וכלה בפגזי טנקים.

מערכת "חץ דורבן" כוללת שלושה מרכיבים מרכזיים: גלאים רגישים ובהם מכ"מ משוכלל, שמגלים את האיומים שנורים לעבר הכלי עליו המערכת מגינה; מחשב המעבד את נתוני הגלאים, מזהה את האיום ומחליט על אופן ניטרולו והמרכיב השלישי - מרכיב התגובה הכולל משגר מסתובב שמצויד במיירטים ושבש אלקטרו-אופטי. השבש גורם לטילים נגד-טנקים לסטות ממסלולם ולהחטיא. איומים שמולם השבש אינו יעיל, מטופלים באמצעות מיירט שמתפוצץ בסמוך לאיום ומנטרל אותו.

מתעש נמסר, כי תהליך ניטרול האיום נמשך שבריר שנייה ולכן הפעולה מתבצעת ללא מעורבות והכבדה על צוות של הנגמ"ש/טנק.

מערכת "חץ דורבן" מקנה לצוות הכלי המוגן יכולות מבצעיות נוספות שלא היו קיימות בעבר. המערכת מאפשרת איתור מקורות הירי של האויב שמאיימים על הרכב הקרבי המשוריין (רק"מ) המוגן וכתוצאה מכך נוצרת סגירה מיידית של מעגל תגובה; ישנה יכולת להפנות את מקלעי הסיפון/תותח או כל נשק אחר, לעבר האויב ולהשיב אש יעילה כדי למנוע ממנו ירי חוזר.

משקלה הקל יחסית של המערכת, כמו גם מימדיה והמבנה המודולרי שלה, מאפשרים התאמתה למגוון כלי רכב קלים ומשוריינים ובהם: ג'יפי המר, שריוניות, נגמ"שים, טנקים ואף ספינות.

בתעש מציינים, כי מערכת "חץ דורבן" בנויה על-פי תפישה מודולרית שמאפשרת שילוב עתידי של יכולות טכנולוגיות ורכיבים אשר מתאימים למתארי לחימה שונים בשדה הקרב המודרני.