ועד מחוז ת"א בלשכת עוה"ד: אי-שחרור סניגורי קצב מייצוגו יגרום להם לעבור עבירות אתיות

כזכור, סניגורי קצב - עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - ביקשו להשתחרר מייצוגו של הנשיא לשעבר בשל מתכונת הדיונים שנקבעה - 4 ימים בשבוע - שאינה מאפשרת להם לייצג את לקוחותיהם האחרים

ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד דורון ברזילי, החליט לבקש להצטרף כידיד בית המשפט לערעור שהגישו לעליון סניגוריו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, על החלטת המחוזי שלא לשחררם מייצוגו. זאת, "לאור החשש לכאורה לקיומן של עבירות אתיות על-ידי הסניגורים באופן ניהול ההליך", במקרה שלא ישוחררו מהייצוג.

כזכור, סניגוריו של קצב - עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - ביקשו להשתחרר מייצוגו של הנשיא לשעבר בשל מתכונת הדיונים שנקבעה - 4 ימים בשבוע - שאינה מאפשרת להם לייצג את לקוחותיהם האחרים. השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח דחו את בקשתם. העליון צפוי לדון בערעור ב-24 ביוני.

בהחלטת ועד מחוז תל-אביב נאמר כי ההצטרפות היא לדיון העקרוני "בשאלת אופן קיום הדיונים בדחיפות ובאופן רצוף, וכן בשאלת התפטרות הסניגורים כפי שעולה בבקשותיהם". ועד המחוז אף קרא לוועד המחוזי בלשכת עורכי הדין להצטרף עימו להליך.

בפני הוועד המחוזי הונחה חוות-דעת של עו"ד עמוס ויצמן, רכז הקבילה המשמעתית במחוז, בה נאמר כי לפי כללי האתיקה, עורך דין אינו רשאי לקבל על עצמו לייצג לקוח או להמשיך לייצגו, אם הדיון מתנגש לו עם דיונים אחרים שנקבעו לו. במקרה של דיונים מתנגשים, כותב ויצמן, על עורך הדין לבקש דחייה של דיון אחד, ואם יסורב - יבקש את דחיית השני. אם גם כאן יסורב - עליו לערער, ואם הערעור יידחה - חובת הנאמנות והמסירות מחייבת אותו לחפש פיתרון, אפילו על-ידי היעזרות בעו"ד נוסף, ואת ההשלכות הכספיות יפתור מול הלקוח.