מענקים לתעשיה בהיקף של 78 מיליון שקל ייצרו 1,700 משרות

התוכנית שמה דגש על הקמת מפעלים, הרחבתם או העתקתם לאזורי עדיפות לאומית ופריפריה, תוך יצירת תעסוקה למגזרים עם שיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה, כגון חרדים, מיעוטים ואימהות חד-הוריות

חוק ההסדרים ועסקת החבילה טרם הוגשו לכנסת, אך שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר ומנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת חזי צאיג מציגים נתונים מרשימים על השקעות מייצרות-תעסוקה, שהמשרד ביצע בתוכנית חירום למאבק באבטלה.

לפי נתונים שהציגו, בשבועות האחרונים אישר התמ"ת ב"מסלול תעסוקה" 78 בקשות עסקים - לסיוע בהיקף 78 מיליון שקל - שייצרו 1,706 מקומות עבודה.

שיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה

התוכנית שמה דגש על הקמת מפעלים, הרחבתם, או העתקתם לאזורי עדיפות לאומית ופריפריה, תוך יצירת תעסוקה למגזרים עם שיעור השתתפות נמוך בכוח העבודה, כמו חרדים, מיעוטים וחד הוריות.

לדברי בן-אליעזר, מסלול זה, לצד מסלולים כמו מסלול המענקים, מסלול מחוללי שינוי ומסלול החמ"ת (חופשה מוסכמת), יכול לייצר מקומות תעסוקה רבים ולתת מענה גם לפרופיל החדש של המפוטר, לרוב איש היי-טק שהרוויח שכר גבוה. "היקף התקציב למרכז ההשקעות השנה יהיה 750 מיליון שקל, ואנו מקווים כי סכום דומה יועמד לטובתו גם בשנה הבאה", אמר. לדבריו, "הגידול בבקשות לסיוע בשבועות האחרונים מעיד באופן ישיר על התעוררות חיובית בפעילות המשק הישראלי, ועל חזרה של ביקושים בחו"ל לתוצרת ישראלית".

בין הבקשות שאושרו נציין הקמת מרכז תמיכה טלפוני בשם באבקום סנטרס, בתמיכה של 13 מיליון שקל. המרכז יעסיק 230 עובדים והוא מתעתד להגיע ל-1,000 איש, ערבים ודרוזים, בעלות שכר ממוצעת של 7,400 שקל לחודש.

בסך-הכל אושרו במגזר המיעוטים 38 בקשות בתמיכה של 40 מיליון שקל, שיביאו לקליטת 830 עובדים. במגזר החרדי אושרו 24 בקשות בתמיכה של 25 מיליון שקל, שיביאו לקליטת 495 עובדים.

חלק מבתי העסק שהגישו בקשות מעניקים שכר גבוה לעובדים החדשים. כך, בית התוכנה מנצרת אם.איי.טי יעסיק 30 עובדים חדשים בני מיעוטים בעלות שכר של 12.9 אלף שקל בחודש. בית התוכנה איי רוקס מוצרי תוכנה מבני ברק יקלוט 12 עובדים בעלות שכר של 11.8 אלף שקל בחודש. חברת המערכות הלוגיסטיות טרמוקינג ישראל מעכו תעסיק שמונה עובדים חדשים בעלות שכר של 12.8 אלף שקל בחודש, והרשימה עוד ארוכה.

נכון לעכשיו מדובר בקליטת 1,321 עובדים לתעשייה ו-385 לענפי השירותים, בעיקר מתחומי התוכנה ומרכזי השירות הטלפוניים.