אובמה: "מצבה הנוכחי של מערכת הבריאות בארה"ב הוא פצצת זמן מתקתקת לתקציב האמריקני"

"חלק גדול מהסיבה לכך שקרייזלר ו-GM קרסו, היה ההוצאות הכבדות שהיו צריכות החברות להוציא על מנת לספק ביטוח רפואי לעובדים שלהן"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נאם היום בשיקגו בפני אירגוני הבריאות בארה"ב ובה הוא פירט את פרטי הרפורמה שהוא מתכוון לחולל במערכת הבריאות האמריקנית. אובמה ציין כי במצב הנוכחי, יותר מידי אזרחים אמריקנים נותרים ללא ביטוח בריאות ורופאים רבים אינם מכוסים בביטוח לרשלנות רפואית.

אובמה אמר כי "בחודשים האחרונים ביצענו מהלכים משמעותיים לא רק לפתור בעיות מיידיות בכלכלה אלא גם צעדים שאמורים לבנות מחדש את הכלכלה לטווח ארוך". "ישנן מדינות אחרות המשקיעות פחות בתקציב הבריאות והאזרחים בה חיים יותר והם בריאים יותר", הוסיף הנשיא האמריקני.

"חלק גדול מהסיבה לכך שקרייזלר ו-GM קרסו, היה ההוצאות הכבדות שהיו צריכות החברות להוציא על מנת לספק ביטוח רפואי לעובדים שלהן. הוצאות שגרמו להן להיות פחות רווחיות ופחות תחרותיות לעומת המתחרות שלהן בעולם", אמר הנשיא.

אובמה הזהיר כי "אם נשנה את חוקי הבריאות שלנו בארה"ב נסיים כמו GM - נשלם יותר, נקבל פחות ונפשוט רגל".

על השינויים הדרושים במערכת הבריאות האמריקנית אמר אובמה כי "עלינו לשקול מגוון של רעיונות והצעות על מנת לשמור על בטיחות החולים בכדי לתת לרופאים את החופש לעסוק כמה שיותר ברפואה".

אובמה ציין כי "אנחנו היום בארה"ב מפקחים טוב יותר על משלוח חבילה בשירות "פדקס" מאשר בתיק הרפואי של המטופל. אין שום סיבה שהתיקים הרפואיים לא יהיו ממוחשבים, ההשקעה במאגרי המידע תוזיל ותייעל את השירות הרפואי למטופלים במדינה שלנו".