שר האוצר היפני: "האמון של יפן בדולר האמריקני בלתי ניתן לערעור"

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] עצבנות בשוק המט"ח העולמי: האירו מתאושש ב-0.21% לרמת ה-1.3805 דולר, הדולר נופל מול הין ב-0.97% לרמת ה-96.672 ין

בזירת המט"ח הגלובלית נסחר הדולר במגמה מעורבת ביחס למטבעות המובילים, האירו מתאושש מולו בכ- 0.21% ל-1.3805 דולר, ומול הין צונח הדולר בכ-0.97% לרמת ה-96.672 ין.

הין כמטבע הגנתי קיבל היום תמיכה מהבנק המרכזי של יפן, אשר הכריז, כצפוי, על הותרת גובה הריבית ב-0.1%. בהודעה הנלווית להכרזה שחרר הבנק תחזית אופטימית וציין כי צפוי שיפור במצבה של הכלכלה השניה בגודלה בעולם, זאת בעקבות עליית מחיר הנפט והשיפור בהיקפי היצוא.

מנגד ממשיך הממשל היפני לחזק את השטר הירוק, וזאת כאשר ציין היום שר האוצר היפני, קארו יוסאנו, כי "האמון של יפן בדולר האמריקני בלתי ניתן לערעור, הדולר ימשיך להיות מטבע הרזרבות העולמי".

נציין כי אתמול שמר הדולר על התחזקות ביחס למטבעות המובילים, כאשר הקורלציה ביחס למגמות הסיכון בשוקי ההון המשיכה להכתיב את הטון בתנועת המטבעות, וכך על רקע ירידות השערים בבורסות העולם, נסחר הדולר במגמה חיובית.

שני נתוני האינפלציה חשובים צפויים להתפרסם היום (ג'), בזה אחר זה באירופה: ראשית יתפרסם מדד המחירים לצרכן בבריטניה, כאשר התחזיות המוקדמות צופות כי קצב האינפלציה השנתי יפול ל-2% מ-2.3%. תוצאות גרועות מהציפיות המוקדמות עשויות למשוך מטה את הצמד ליש"ט/דולר.

לאחר מכן, צפוי להתפרסם במרחב האירו מדד המחירים לצרכן, כאשר הצפי המוקדם הוא כי המדד ישאר ללא שינוי במאי, זאת לעומת עלייה של 0.6% בחודש הקודם.

[לטבלת שערי חליפין]