איתות נוסף לחולשה במוצר הנמכר ביותר של מכתשים אגן: נופארם פרסמה אזהרת רווח בשל ירידה במכירות הגלייסופייט

מניית מכתשים מאבדת 2.7% ■ הגלייסופייט אחראי לכ-10% מהכנסות מכתשים אגן ■ נופארם, יצרנית חומרי ההדברה הגדולה באוסטרליה: מכירות הגליסופייט היו "הרבה מתחת" לציפיות ב-6 השבועות האחרונים

המשקיעים במניית מכתשים אגן מקבלים היום איתות נוסף לחולשה במכירות קוטל העשבים "גלייסופייט", הלא הוא המוצר הנמכר ביותר של החברה. נופארם (Nufarm), יצרנית חומרי ההדברה הגדולה באוסטרליה, חתכה את תחזית הרווח השנתית שלה ב-15% בשל מכירות חלשות מהצפוי של חומרי ההדברה שלה בשווקים מרכזיים - ארה"ב ואוסטרליה. עיקר החולשה הייתה במכירות הגלייסופייט (Glysophate), קוטל עשבים שהוא גם המוצר הנמכר ביותר של מכתשים אגן, ומכאן החולשה במניה הישראלית. מניית נופארם נפלה בכ-12%.

נופארם מסרה בהודעתה, כי מכירות הגליסופייט היו "הרבה מתחת" לציפיות ב-6 השבועות האחרונים, ומרווחי המכירות ירדו גם כן בשל הגברת התחרות. עוד נמסר, כי "אנו רואים מספר גורמים אשר שילובם יוצר טלטלה בטווח הקרוב בכל הקשור לעסקי הגלייסופייט בעולם כולו. שוקי החקלאות צפויים להיות חזקים ב-2010, ואז נראה התאוששות בביקושים וחזרה לרמת מכירות נורמלית".

הגלייסופייט אחראי לכ-10% מסך ההכנסות של מכתשים אגן. נזכיר כי את הרבעון הראשון של השנה סיימה מכתשים עם הכנסות של 722.3 מיליון דולר. יש לציין כי הבעיה עם מכירות הגלייסופייט אינה חדשה לשוק, כפי שמסביר האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון: "הבעיה עם ירידת המחירים של הגלייסופייט כבר ידועה. גם חברת מונסנטו פרסמה לאחרונה אזהרת רווח בגלל הגלייסופייט, והיא בכלל היצרנית הגדולה בעולם של המוצר הזה. סביר שהשוק גילם זאת במידה מסוימת, ולדעתי חלק ניכר מהירידות במניית מכתשים היום נובע מהחולשה במניות הענף בעולם".

אמש בוול סטריט ירד מדד מניות האגרו-כימיה ב-3.3%, בהמשך לחולשה בשוק הסחורות.