29 מועמדים מתמודדים על כל משרה פנויה של סמנכ"ל פיתוח בהיי-טק - ורק מועמד אחד על כל משרת בוגר מדעי המחשב

אולג'ובס: 40 מועמדים מתמודדים על כל משרת מנהל השקעות - נכון לחודש מאי האחרון ■ 8 עורכי דין מתמודדים על כל משרה פנויה

ניוזלטר שבועי לקידום קריירה ופיתוח מיומנות ניהול - חינם אצלך במייל

נכון לחודש מאי האחרון התמודדו כ-29 עובדים על כל משרה פנויה לתפקיד סמנכ"ל פיתוח בהיי-טק, בעוד שעל כל משרה פנויה המיועדת לבוגרי מדעי המחשב מתמודד מועמד אחד בלבד. כך עולה מנתונים שפירסם פורטל הדרושים אולג'ובס.

הנתונים לחודש מאי מצביעים, ברוב הענפים, על המשך המגמה המדאיגה עבור מחפשי העבודה, של עלייה במספר המועמדים ביחס למספר המשרות הפנויות.

8 עורכי דין מתמודדים על כל משרה פנויה בתחום, ועל כל משרה פנויה בתפקיד יועץ משפטי מתמודדים לא פחות מ-68 מועמדים. זוהי המשרה המבוקשת ביותר לפי מדד זה. כ-36 מועמדים מתמודדים על כל תפקיד פנוי של עורך פטנטים.

ובחזרה לתחום ההיי-טק: 6.5 מועמדים מתמודדים על כל משרת מנהל אבטחת איכות, 5.9 על משרת בודק תוכנה, 5.5 על תפקיד ראש צוות פיתוח. עבור מהנדסי תוכנה התמונה ורודה יותר: על כל משרה פנויה מתמודד "חצי מועמד", כלומר, מספר המשרות כפול ממספר המתמודדים עליהן.

אשר לתחום הפיננסים, על כל משרת סמנכ"ל כספים התחרו במאי 40 מועמדים, מספר זהה למתמודדים על כל משרת מנהל השקעות. יועצי השקעות מבוקשים יותר - ו"רק" 15.8 מתמודדים על כל משרה פנויה. כלכלנים יתחרו ב-7.3 מועמדים נוספים על כל משרה, ואנליסטים - ב-12.2 מועמדים נוספים.

בתחום השיווק והפרסום המספרים אמנם גבוהים, אולם מצביעים על עלייה משמעותית בביקוש בהשוואה לרבעון הראשון. על כל משרת מנהל מותג יתחרו 27.2 מועמדים, על משרת מנהל תקשורת שיווקית - 26.5 מועמדים, סמנכ"ל שיווק - 21.7 מועמדים, ומנהלי מוצר - 18 מועמדים. 15.4 תקציבאים יתמודדו על כל משרה בתחומם, ומנהלי לקוחות יתחרו בעוד 6.5 מועמדים בדרך למשרה הנכספת.