האוצר: ב-3 החודשים האחרונים הוענקו הלוואות בהיקף של 210 מ' ש' לעסקים בינוניים; היקף הסיוע יוכפל

שוקי אורן על קרן הסיוע לעסקים הבינוניים: "הסתיים שלב הלימוד של הבנקים; בימים אלה נבחנת האפשרות להרחיב את הנגישות לקרן"

לפני 3 חודשים השיק משרד האוצר את קרן האשראי לעסקים הבינוניים שנועדה לסייע להם בתקופת המיתון, והיום משחרר האוצר נתונים ראשונים על ההלוואות שכבר אושרו על ידי הקרן. עד כה אושרו כ-100 הלוואות בהיקף של 210 מיליון שקל, כאשר בחודש יוני לבדו אושרו הלוואות בכ-66 מיליון שקל.

"לאחר תקופת ההקמה של הקרן והיערכות הבנקים להפעלתה, הואצה בחודש האחרון פעילותה של הקרן", אומרים באוצר. "סך המועסקים בחברות להן אושרו הלוואות עומד על כ-8,000 איש".

מטרת הקרן הינה להעמיד הלוואות לעסקים בינוניים, והיא מבוססת על כספי מדינה בהיקף של 260 מיליון שקל שמונפו על ידי הבנקים לסכום כולל של 1.3 מיליארד שקל. יש לציין, כי במסגרת תוכנית "בלימה ותנופה" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע האוצר על הכפלת היקפה של הקרן ל-2.6 מיליארד שקל באמצעות העמדת ערבות מדינה בסכום של 260 מיליון שקל.

בנוסף, הודיע החשב הכללי, שוקי אורן, על שורה של הקלות ושינויים בתנאי הקרן כדי להגדיל את מספר החברות שיוכלו לקבל ממנה הלוואות. בין ההקלות ניתן למנות את הרחבת אוכלוסיית הקרן לחברות שמחזורן השנתי עומד על 15-400 מיליון שקל (במקום 22-100 מיליון שקל במקור) וכן והקלות בדרישות לערבות בעלים במקרים של בעלות מורכבת.

אורן מגדיר את החודשיים הראשונים לפעילות הקרן כ"שלב הלימוד וההערכות של הבנקים", וכי מתחילת חודש יוני הואץ קצת מתן ההלוואות לאחר ששלב זה הסתיים.

"אנו מנטרים את פעולת הקרן באופן יומיומי ומטפלים מיידית בכל חסם המקשה על קבלת אשראי מהקרן", אומר אורן. "אנו ממשיכים כל הזמן בביצוע התאמות ושינויים בכדי לייעל את פעולת הקרן ולהגדיל את היקף האשראי המועמד על ידה. בכוונת הממשלה להכפיל את היקף הקרן ל-2.6 מיליארד שקל ובימים אלה נבחנת האפשרות להרחיב את הנגישות לקרן באמצעות הגדלת מספר הגופים שיעמידו הלוואות".

בתוך כך נמסר מהאוצר, כי בקרן האשראי לעסקים קטנים, הפועלת באמצעות בנק אוצר החייל, בנק מרכנתיל-דיסקונט והבנק הבינלאומי, אושרו מתחילת השנה הלוואות בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל לכ-340 עסקים.