ח"כ נחמן שי: "הממשלה החליטה להשתלט על רשות השידור"

דוברו של יולי אדלשטיין, השר הממונה על רשות השידור: "ידו לא היתה בפיטוריהם של יו"ר הרשות משה גביש והמשנה דורית ענבר" ■ מטה מאבק היוצרים קרא לאדלשטיין לעצור לאלתר את קריסת הרפורמה ברשות

בעקבות גל ההתפטרויות בוועד המנהל של רשות השידור, תוקף ח"כ נחמן שי את הממשלה ואומר כי "הממשלה החליטה להשתלט על רשות השידור והיא עושה בה כבתוך שלה, תוך פגיעה בבמה ציבורית חשובה שיש לשמור על עצמאותה".

ח"כ שי אמר את הדברים בעקבות התפטרותו של יו"ר רשות השידור, משה גביש, בשבוע שעבר, כמו גם התפטרותם אתמול (ב') של המשנה ליו"ר הרשות, דורית ענבר, וחבר הוועד המנהל ברשות, דורון צברי.

שי הוסיף כי "התפטרות יו"ר רשות השידור, המשנה ליו"ר וחברים נוספים, העדר ועד מנהל ומליאה וכן מניעת דיון בנושא בוועדת הכלכלה - מעידים כי הממשלה החליטה לפגוע בשידור הציבורי בישראל".

לדבריו, "העובדה כי בהצעת התקציב לשנים 2010-2011 אין המדינה מעמידה את הסכומים הנדרשים למימון הרפורמה ברשות השידור - מחזקת דעה זו".

במקביל, מטה מאבק היוצרים קרא היום (ג') לשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, לעצור לאלתר את קריסת הרפורמה, זאת כאמור לנוכח גל ההתפטרויות ברשות בימים האחרונים.

מוש דנון, יו"ר איגוד המפיקים ונציג מטה מאבק היוצרים, אמר כי "זכותו של שר למנות את אנשיו, אבל חובתו של שר לדאוג לכלל הציבור. על השר להבין כי תפקידו של השידור הציבורי חשוב לא פחות מתפקיד מערכת החינוך. בעידן בו בכל בית מרצדים מספר מסכים, לטלוויזיה יש השפעה עמוקה ומשמעותית על החינוך של ילדינו ועל התפיסה התרבותית שלהם. רק שידור איכותי, שמשמר ומבטא את התרבות הישראלית על כל גווניה, יבטיח כי ההשפעה הזו תהיה חיובית ולא שלילית מעיקרה".

עוד אומר דנון כי "לאור העובדה שבערוצים המסחריים מציפות את המסך תכניות בידור וריאליטי, הרי שתפקיד השידור הציבורי חשוב שבעתיים. אלא שעד היום, כתוצאה מניהול כושל ומניוון והסתאבות לאורך שנים - ערוץ 1 היה כמעט לא רלוונטי. רק הרפורמה תביא את השינוי המיוחל, ורק הרפורמה תאפשר לערוץ 1 להוביל את התעשייה בשידורי דרמה ותעודה ראויים - מה שידרבן וידחוף גם את הערוצים המסחריים לעמוד במחוייבויותיהם בתחום".

יועץ התקשורת של השר אדלשטיין, ערן סידיס, מסר בתגובה: "ידו של השר לא היתה בפיטוריהם של יו"ר הרשות והמשנה - ועל כך יכול ללמוד כל מי שראה את מכתבי ההתפטרות של השניים, קרא, האזין וצפה דרך אמצעי התקשורת. השר שוקד בימים אלה על מלאכת הרכבת המליאה של הרשות ופועל למינוי ועד מנהל ויו"ר חדש.

"לגבי מאבק היוצרים, השר פועל למימושה של הרפורמה, ובימים אלה מקיים דיונים קדחתניים עם האוצר לשם מימושה בהקדם".