שלמה שמלצר מנהל מו"מ לרכישת מפעל תדיראן טלקום מאפריקה ישראל

הערכות: שמלצר יצטרך להזרים 3-5 מיליון דולר כדי להמשיך ולהפעיל את המפעל

אחרי שרכש את חברת השיווק של מרכזיות תדיראן טלקום בישראל, מנהל איש העסקים שלמה שמלצר, מו"מ לרכישת מפעל תדיראן טלקום (יצרן המרכזיות) שנמצא בבעלות אפריקה ישראל והאחים שקד.

אפריקה ישראל מעוניינת למכור את המפעל כבר זמן רב, ומאז שנכנס לתפקידו איזי כהן כמנכ"ל אפריקה ישראל, המאמצים הולכים ומתגברים כחלק מהניסיונות לממש נכסים כדי להחזיר חלק מחובותיה של החברה לבנקים.

מפעל המרכזיות נמצא בסמוך למשרדי החברה המשווקת בפתח תקווה ובעבר הן היו יחידה אחת עד שפוצלו.

המפעל נמצא במשבר בעקבות התפטרותם של בכירים בחברה ובגין הפסדים מן העבר. רק לאחרונה התפטרו מנכ"ל החברה איתן ליבנה, ומנכ"ל תדיראן טלקום ארה"ב זאב רובינשטיין. למעשה שתי היחידות מנוהלות ללא מנכ"ל ואין רבים שקופצים על התפקיד.

המפעל מייצר את המרכזיות שמשווקות בבלעדיות על ידי תדיראן טלקום שיווק בישראל. בעולם מוצרי החברה משווקים על ידי מפיצים. המצב הזה הופך את תדיראן המשווקת לתלויה בצורה מוחלטת בפיתוח של המפעל. כניסת מרכזיות חדשות מצד מתחרים בינלאומיים כמו אוויה, נורטל, סיסקו ועוד מעמידה אותה במצב בעייתי. כדי לשמור על נתח השוק שלו, שמלצר מעוניין לרכוש גם את המפעל.

גורמים שמקורבים לעסקה מציינים, כי אפריקה ישראל מוכנה להיפטר מהמפעל ולמסור אותו נקי מחובות וההתחייבויות הפנסיוניות לעובדים. המפעל רווחי תפעולית אך חובותיו מקשים על תפקודו. זו הסיבה שכדי להמשיך ולהפעילו יצטרך שמלצר להזרים סכום שמוערך ב-3-5 מיליון דולר.

דובר אפריקה ישראל מסר: "חברת אפריקה ישראל, בהיותה תאגיד עסקי בעל אופי יזמי מובהק, בוחנת מעת לעת, בשים לב לתנאי השוק או לפניות יזומות אליה, הזדמנויות עסקיות למימוש נכסים ברווח ראוי. ככל שיעמוד על הפרק נושא הטעון דיווח היא תדווח כמקובל".

מקבוצת שמלצר נמסר כי הם מכירים את ההצעה למכירת המפעל, אך אין להם מה לעדכן בנושא כרגע.