גם את מאי חברות הביטוח לא ישכחו

קרן י' של חברות הביטוח הניבה בממוצע 2.4% במאי ו-15.5% מתחילת השנה מובילות: מנורה, כלל ביטוח ואיילון

מאי 2009 הוא החודש מצוין נוסף לפוליסות החיסכון של חברות הביטוח. זהו החודש השישי ברציפות בו מניבה קרן י' תשואה חיובית ממוצעת, ולמעשה, בתוך חצי שנה היא הניבה 15.8% בממוצע.

הביצועים הללו מסייעים לחברות הביטוח למחוק את ההפסדים הכואבים מ-2008, אותה סיימו עם הפסד צורם של 19.5% בממוצע בקרן י', אולם נכון לסוף מאי, הוא התכווץ ל-6.8%- בלבד. בקצב הנוכחי, אפשר לצפות שבתוך חודשים ספורים החברות יוכלו למחוק לחלוטין את הפסדי 2008.

אין הצלחה בלי מחיר, והוא עתיד לצאת מכיסם של הלקוחות. קרן י' גובה דמי ניהול קבועים של 0.6% מהצבירה, וכאשר היא מייצרת רווחים ריאליים חברות הביטוח יכולות לגבות בנוסף דמי ניהול משתנים בשיעור של 15% מהרווחים הריאליים.

המחיר בדמי הניהול

הנסיבות הלא נעימות של 2008 הרחיקו את חברות הביטוח מדמי הניהול המשתנים, והפכו את קרן י' למוצר החיסכון הזול ביותר מבחינת הלקוחות. החזרה לתוואי של רווחים מקרבת את חברות הביטוח לדמי הניהול המשתנים, שיועילו כמובן לכיסן אך יהפכו את הפוליסות המשתתפות ברווחים למוצר יקר יותר מבחינת הלקוחות.

שימו לב למספרים שהצטברו מתחילת השנה. בראש הדירוג עומדת מנורה, שהניבה בקרן י' 3.11% במאי וצברה מתחילת השנה 21.2%. תשואות דומות צברה במסלול ברירת המחדל שלה.

במקום השני כלל ביטוח, עם תשואה מצטברת של 17.5% בקרן י'. מייד אחריה, במקום השלישי, מתברגת השחקנית הקטנה הראשונה, איילון. איילון מנהלת בקרן י' 187 מיליון שקל בלבד, והניבה 17.5% מתחילת השנה.

במקום הרביעי הראל, שצברה 17.4% בקרן י', ואחריה אליהו, עוד שחקנית קטנה יחסית, עם תשואה מצטברת של 16.5% בקרן י'. הפניקס במקום השישי, לאחר שצברה תשואה נומינלית ברוטו של 14.8% בקרן י'.

מגדל סוגרת את הרשימה מבחינת החברות הגדולות, לאחר שצברה 12.85 בקרן י', בו היא מנהלת 29.9 מיליארד שקל.

את הדירוג סוגרת הכשרה ביטוח, שצברה תשואה של 12.7% בקרן י', ושל 4.87% במסלול ההשקעה. *

גרף