ביולייין הודיעה על התחלה של ניסוי שלישי לתכשיר להסרת נגעי עור

החברה דיווחה במקביל על הצלחה בניסוי תרופה של החברה לסכיזופרניה שמקלה על תסמינים קוגנטיביים בחיות מעבדה

ביוליין , חברת פיתוח תרופות עם מוצרים בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים ופרה-קליניים, הודיעה על תרופה שלישית שעוברת לשלב הניסוי הקליני. ביוליין מתחילה בניסוי קליני שמטרתו לבדוק את בטיחות ויעילות ה-BL-5010, שהוא תכשיר חדשני להסרה לא כירורגית של נגעי עור. הניסוי ייערך ב-60 חולים הסובלים מנגעים עוריים שפירים מסוג Seborrheic Keratosis בגרמניה ובהולנד. תוצאות הביניים צפויות להתקבל ברבעון הרביעי של 2009.

הניסוי נועד להוכיח כי התכשיר בטוח לשימוש ויעיל בהסרת הנגע בשלמותו ללא פגיעה ברקמת העור הבריאה. בנוסף, תיבחן יעילותו בשימור המבנה התאי של הנגע כך שניתן יהיה לבצע בו בדיקה היסטולוגית.

התכשיר מורכב ממספר חומצות מוכרות ומאושרות לשימוש. ה-BL-5010 צפוי להוות אלטרנטיבה לשיטות הקיימות כיום להסרת נגעים (כדוגמת הקפאה בחנקן נוזלי או צריבה).

הטיפול בתכשיר ניתן על ידי משיחה על גבי הנגע למשך מספר דקות שגורמת להרס של נגעי העור על ידי ייבושם ומביא לנשירתם תוך שבוע עד שלושה שבועות. לתכשיר פוטנציאל שוק באירופה ובארה"ב המוערך בכ-580 מיליון דולר בשנה.

בנוסף, מדווחת ביוליין על תוצאות חיוביות מניסויים פרה-קליניים שנערכו לאחרונה לבחינת השפעת תרופת ה-BL-1020 לטיפול בסכיזופרניה, על תהליכים קוגניטיביים. תוצאות הניסויים, אשר נערכו בשיתוף עם חוקרים מובילים בתחום, פרופסור הרברט מלצר ופרופסור ג'ו נייל, הראו כי ה-BL-1020 משפרת באופן ניכר תפקוד קוגניטיבי בחיות מעבדה.

ד"ר מוריס לסטר, מנכ"ל ביוליין אמר כי "החזון של ביוליין מתגשם בזה שאנו נמצאים בסוף ניסויי בטיחות ויעילות ב- BL-1020 לטיפול בסכיזופרניה וב BL-1040- לטיפול באוטם שריר הלב וכן מתחילים בניסוי קליני נוסף במוצר החדשני BL-5010. ה-BL-5010 הינו מוצר ייחודי שעשוי לספק אלטרנטיבה מהירה, בטוחה ונטולת כאבים להסרה של נגעי עור. בנוסף, אנו מאמינים כי ההרכב הייחודי של BL-5010 יאפשר את שימורו של הנגע באופן שיאפשר בחינה היסטולוגית של הנגע ומצפים לפיתוח מהיר של פורמולציה חדשנית זו"

מנכ"ל ביוליין הוסיף כי "אנו מאמינים כי התוצאות הקרובות של הניסויים הקליניים ב-L-1020 ו-BL-1040 יובילו להשגת הסכם עם חברת תרופות או חברת מכשור רפואי גלובלית להענקת הסכם רישיון משנה (out-licensing) שעשוי לייצר לביוליין פוטנציאל הכנסות משמעותי"