פרשת דודו טופז: המשטרה עצרה שני חשודים בתקיפת מנכ"ל קשת אבי ניר

החשודים, שני אחים בשנות ה-20 המוכרים למשטרה מעבירות קודמות, היוו על-פי החשד את חוליית התקיפה הראשונה ששלח דודו טופז ■ מחר צפוי טופז להתייצב על ספסל הנאשמים עם פתיחת משפטו

המשטרה עצרה את שני החשודים בתקיפת אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, לאחר מספר ימים של מרדף מורט עצבים. השניים הם שני אחים בשנות ה-20 לחייהם, המוכרים למשטרה מעבירות קודמות.

על-פי החשד, שני החשודים היוו את חוליית התקיפה הראשונה ששלח דודו טופז, והם שהיכו ופצעו קשות את אבי ניר סמוך לביתו בצפון תל-אביב, לפני כחצי שנה.

מחר צפוי טופז להתייצב על ספסל הנאשמים עם פתיחת משפטו.

זנקו סיפר על "נסיונות חיסול"

דניאל זנקו, שכנו של טופז ומי שחשוד בתיווך בינו לבין העבריינים התוקפים, סיפר השבוע לחוקרים במשך שעות על חיסול שהוא וטופז עמדו להוציא לפועל וגם על אנשים נוספים שתכננו לתקוף. כעת צריכה הפרקליטות להחליט אם בתמורה למידע זנקו יואשם בסעיפים קלים יותר.

"מה שמסרנו זה מידע חדש בתחום פשיעה חמורה יותר ממה שהיה עד היום", אמר עורך דינו של זנקו, אורי אביב. "יותר מחבלה חמורה ומעבר לחבלה חמורה במזיד ואנשים חדשים".

זנקו עדכן את המשטרה כי טופז ביקש ממנו לעלות בדרגה ולהשתמש בחומרי נפץ באותן תקיפות שלא יצאו לפועל. הפרקליטות בוחנת את המידע הזה, ואם הוא יימצא אמין - זנקו יקבל טובות הנאה כגון הקלה בסעיפי האישום ותקופת מעצר קצרה.

כדי לבדוק אם "רשימת התקיפות" החדשה של טופז אכן אמינה, ואם הוא באמת יכל להוציא את התכנונים לפועל, בדקו חוקרי המשטרה את חשבונות הבנק של טופז. שם התגלו יותר מ-50 מיליון שקל, כך שלפחות מבחינה כלכלית הדבר היה אפשרי.

בועז בן-ציון שובר שתיקה: "לא מרחם על טופז"

סוכן השחקנים בועז בן-ציון, שעל-פי החשד דודו טופז "הזמין" את תקיפתו, שבר השבוע שתיקה ארוכה והגיב לראשונה לפרשה. "חשדנו שזה הוא", אמר בן-ציון למצלמות התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס".

"לא הופתענו כשזה נחשף", אמר בן-ציון. כשנשאל "אתה יותר מרחם או יותר כועס?", ענה בן-ציון: "מרחם בטח שלא. לא יודע, יש איזו הרגשה שכאילו מתחילים לרחם עליו. אני לא מבין איך מרחמים על הבן אדם. מה הוא נפל? הוא נפל עם 30 מיליון שקל בבנק. זה נקרא נפילה? אני מקווה שהוא יקבל את מה שמגיע לו".

בן-ציון הותקף על-ידי אלמונים בחודש ינואר השנה, זמן קצר לאחר שקיבל שיחת טלפון מאיימת לביתו. לאחר שהתוקפים היכו אותו בפרצופו הוא התלונן למשטרה.