קרדן נדל"ן חתמה על ההסכם להשלמת הבנייה בפרויקט של חפציבה באם המושבות בפתח תקווה

הפרויקט כולו כולל 495 יח"ד ב-5 בניינים, כאשר שניים מהם, בהם כ-220 דירות כבר נמכרו ואוכלסו, עוד לפני התמוטטות חפציבה

לאחר קשיים חסרי תקדים, בעיות משפטיות כבדות ודיונים רבים, נחתם היום (ד') ההסכם ביחס לפרויקט חפציבה קולוני בפתח תקווה. ההסכם נחתם בין כונס הנכסים של צמרות בוני הארץ מקבוצת חפציבה, השותפה לפרויקט עם חברת דירות נ.שקד, ובין חברת קרדן נדל"ן שתרכוש את הזכויות בפרויקט, בכפוף לאישור ביהמ"ש המחוזי בתל אביב.

צמרות הייתה חברה אחות של חפציבה, ו-68% ממנה הוחזקו על ידי מרדכי יונה ועוד 10% על ידי בועז יונה והשאר בידי הציבור. לאחר קריסת חפציבה, הגיש בנק לאומי בקשה לכינוס נכסים על חלקה של צמרות (50%) בפרויקט, הממוקם בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. הפרויקט כולו כולל 495 יח"ד ב-5 בניינים, כאשר שניים מהם, בהם כ-220 דירות כבר נמכרו ואוכלסו, עוד לפני התמוטטות חפציבה.

בנייתו של הבניין השלישי החלה וקריסת חפציבה מצאה אותו בשלב המרתפים, לאחר שנמכרו 28 דירות בבניין (מתוך 100). הבניינים הרביעי והחמישי כוללים 177 דירות נוספות, ובנייתם לא החלה. דירות נ.שקד המיוצגת ע"י עו''ד אליעזר אשל ממשרד יורם ל. כהן, אשלגי, אשל, ניסתה מאז לקדם את הבנייה והוגשו מספר הצעות על חלקה של צמרות אולם הן נתקלו בבעיות משפטיות ובמחלוקות משפטיות רבות, בין השאר עם גורמים מטעם משפחת יונה, שניסו להציג הצעות נוספות.

כמעט שנתיים לאחר קריסתה של חפציבה באגוסט 2007, הגיעו הצדדים, הנושים, ורוכשי הדירות להסכמה. לפי המוסכם, קרדן נדל"ן תרכוש את הזכויות ותבנה על שלושת המגרשים כ-277 דירות. קרדן נדל"ן תישא בכל עלויות הבנייה ובתמורה לקרקע, יהיו בעלי הקרקע (צמרות ודירות נ.שקד) זכאים לקבל כ-27% מתוך התמורה שתתקבל ממכירת יחידות דיור אלה. ביחס ל-28 הדירות שכבר נמכרו, קרדן תספק לבעלי הקרקע שירותי בנייה, והדיירים יחתמו מול החברה על הסכם חדש הממחה את זכויותיהם וחובותיהם בהסכמי המכר הקודמים לטובת קרדן נדל"ן. בגין בניית היחידות הנ"ל תקבל קרדן נדל"ן סך של כ-21.5 מיליון שקל. בנוסף, קרדן נדל"ן תשלם לבעלי הקרקע סך של כ-13 מיליון שקל בגין החזר הוצאות התכנון והבנייה שבוצעו בקרקע עד כה.