הראשונה לצאת מהמשבר? הבנק העולמי העלה את תחזית הצמיחה של סין ל-7.2% ב-2009 מ-6.5% בתחזית הקודמת

[למדור שוקי עולם] הבנק העולמי הסביר כי "אין צורך וקרוב לוודאי גם לא ראוי" שסין תרחיב את התמריצים הפיסקליים בשנה הנוכחית ■ קבוצת בלקסטון מתכננת להקים חברה בת בשנחאי שתנהל קרן הון פרטית

הבנק העולמי עדכן מעלה את תחזית הצמיחה של סין לקצב גידול שנתי של 7.2% לשנה הנוכחית, מ-6.5% בתחזית שהתפרסמה במארס. הבנק העולמי מסר כי חבילות התמריצים שמיושמות כעת בסין, מספיקות לעת עתה, אך הדגיש גם כי "מוקדם מכדי לדעת עד כמה ההתאוששות הנוכחית היא בת קיימא, משום שחלק נכבד מהצמיחה נובעת מהוצאות ממשלתיות".

הבנק העולמי הסביר כי "אין צורך. וקרוב לוודאי גם לא ראוי" שסין תרחיב את התמריצים הפיסקליים בשנה הנוכחית. הצריכה צפויה להצטמצם, כשהיא פוגעת בשכר ובתעסוקה. סין צריכה להשאיר מקום לתמריצים פיסקליים נוספים ב-2010, למקרה שהמשבר הפיננסי העולמי יחריף".

"פוטנציאל הצמיחה השתפר במידת מה, בהשוואה לרבעון הראשון. המדיניות המוניטרית והפיסקלית של חמשת החודשים האחרונים תתמוך בצמיחה הכלכלית של הרבעונים הבאים".

הבנק העולמי, שהוקם אחרי מלחמת העולם השנייה כדי להילחם בעוני בקרב המדינות המתפתחות, מסרה כי "יעבור עוד זמן מה עד אשר המטבע הסיני, היואן, יהפוך למטבע מרכזי ברזרבות של מדינות מובילות".

בתוך כך, קבוצת בלקסטון מתכננת להקים חברה בת בשנחאי, בבעלות מלאה, שתנהל קרן הון פרטית הנסחרת במטבע הסיני, היואן. כך לפי סוכנות הידיעות "רויטרס". ההודעה מגיעה בעקבות החלטתן של הרשויות בשנחאי כי ישלבו חברות פריווט אקוויטי במערכת הפיננסית של העיר.

נציין כי מדינות ה-BRIC, ברזיל רוסיה הודו וסין קוראות לגיוון במערכת המטבע העולמית, אך סיכמו את הפיסגה הראשונה בין מנהיגי המדינות תוך שהם נמנעות מכל ביקורת ישירה על המטבע המוביל בעולם, הדולר האמריקני.

ההצהרה שניסחו שלשום (ג') מנהיגי מדינות ה-BRIC לא כללה התייחסות ליצירה של מטבע רזרבה חדש שיתחרה בדולר, למרות שבארוע נפרד מוקדם יותר היום היתה זו אחת החברות בקבוצה, רוסיה שדווקא קראה למהלך שכזה.