למרות המחאה: הממשלה הסינית תחייב התקנת תוכנת סינון במחשבים חדשים

במחשבים הקיימים, הממשלה לא תכפה התקנת התוכנית, שנועדה למנוע מהגולשים להיחשף לחומר פוגעני באינטרנט, בעקבות הבעת התנגדות גורפת מצד אזרחי סין

במרחק 4,000 ק"מ מהמחאה האזרחית בטהרן, שאליה נשואות עיני העולם, הצליחה מחאה אזרחית אחרת לשאת פרי.

לאחר הבעת התנגדות גורפת מצד אזרחי סין הגולשים ברשת, הודיעה הממשלה במדינה כי היא מבטלת את החלטה לכפות התקנת תוכנת "סינון" בכל המחשבים האישיים במדינה במטרה למנוע מהגולשים להיחשף לחומר פוגעני באינטרנט.

עם זאת, הממשלה לא חזרה בה מההחלטה לחייב התקנה של תוכנה כזו בכל מחשב אישי שיימכר במדינה החל מה-1 ביולי. החלטה זו של הממשלה הסינית דוחקת את HP, המובילה בייצור מחשבים עבור השוק הסיני, כמו גם יצרניות אחרות, למצב בעייתי.

שלשום נשלח לממשל הסיני מכתב חתום בידי 19 חברות טכנולוגיה מרחבי העולם ובו קריאה "לשקול מחדש את ההחלטה".

נוסף על צעד זה, פנה איגוד תעשיית המחשבים והתקשורת בארה"ב, הכולל בין השאר חברות דוגמת גוגל, יאהו, אורקל ומיקרוסופט, במכתב לנשיא ארה"ב, ברק אובמה ובו בקשה להפעלת לחץ על הממשלה בבייג'ין בעניין.

כמו-כן פנתה יצרנית התוכנה Solid Oak ליצרניות המחשבים דל ו-HP במכתב המזהיר אותם כי התוכנה אותה דורש הממשל הסיני להתקין במחשבים נגנבה בחלקה מתוכנות שלה.

בהודעה מטעם HP נמסר תחילה כי החברה "מנסה למצוא את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם העניין בלי להפר דרישות פיקוח הכרחיות של הממשל הסיני".

אלא שהודעה זו נגנזה בשל תוכנה הבעייתי ובמקומה פורסמה הודעה האומרת כי HP משתפת פעולה עם מועצת תעשיית ה-IT במטרה "לבדוק את העניין לעומק, לענות על שאלות בלתי פתורות ולעקוב אחר התפתחויות בנושא".

מנכ"ל מועצת תעשיית ה-IT, תיאר אתמול (ד') את מאמציה של המועצה בעניין כ"משחק שח בתלת ממד. אנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו, דיפלומטיים ופחות דיפלומטיים כדי להגיע לפיתרון מול הרשויות הסיניות".

נכון להיום, שבועיים לפני שההחלטה הדרקונית עומדת להיכנס לתוקפה, מסר דובר מטעם הממשלה הסינית כי אין שינוי בעמדתה בעניין.