הבנקים הגדולים תמימי דעים: גל הירידות האחרון בבורסה הוא "מימוש רווחים בריא"; העליות יחזרו בטווח הבינוני

האנליסטים בפועלים ולאומי סבורים כי לאחר גל העליות בחודשים האחרונים, הגיעה העת למימוש רווחים, אולם העליות צפויות לחזור בשל התשואות הנמוכות באפיק הסולידי שידחפו את המשקיעים לאפיק המנייתי

שבוע לא קל עבר על המשקיעים בבורסה. המעו"ף ירד בכ-6% על רקע שלל אירועים, ובהם שדרוג המשק הישראלי ל"משק מפותח" על ידי MSCI, אזהרת הרווח של K+S שגרמה לנפילות במניות כי"ל והחברה לישראל , וכן הירידות בשוקי חו"ל. כלכלני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי , מעריכים כי הירידות בבורסה מהוות "תיקון בריא" למגמת העליות שנרשמה בחודשים האחרונים, ולמרות שירידות אלו צפויות להימשך בטווח הקצר, היעדר אפיקי השקעה אלטרנטיביים ימשיכו לדחוף את המשקיעים לאפיק המנייתי - מה שיתמוך בבורסה בטווח הבינוני.

"בטווח הקצר יתבסס שוק המניות סביב רמת המחירים הנוכחית עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי", אומרים האנליסטים בבנק לאומי. "בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע התייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים".

גם בבנק הפועלים שוררת תמימות דעים באשר לכיוון הבורסה. האנליסטים בבנק סבורים כי גל הירידות האחרון הינו בגדר "מימוש רווחים בריא", כלשונם. האנליסטים מזכירים למשקיעים, כי "מאז השפל שנקבע בנובמבר אשתקד ועד השבוע שעבר עלה מדד ת"א 100 בכמעט 60%, כך שירידה של כ-7% בימים האחרונים עדיין מותירה בידי המשקיעים רווחים לא מבוטלים מגל העליות האחרון. אנו סבורים כי הירידות שנרשמו לאחרונה עלולות להימשך בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך יותר אנו ממשיכים להחזיק בהערכתנו, כי שוק המניות מהווה כיום חלופת השקעה מועדפת על פני האפיקים הסולידיים, בעיקר נוכח התשואות הגלומות כיום בשוק האג"ח הממשלתיות".

ומה באמת חושבים הבנקים על האפיק הסולידי? גם כאן אין מחלוקת בקרב האנליסטים, שמאמינים כי התשואות הנמוכות באפיק הסולידי מפחיתות את האטרקטיביות להשקעה בו, וממליצים להמתין עד אשר יעלו התשואות.

"על אף מהלך עליית התשואות שחל לאחרונה באגרות הממשלתיות, אנו מעריכים כי הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה", אומרים בלאומי. "זאת, בעיקר נוכח הצפי לעלייה עתידית בריבית במשק והצפי להיקף גבוה של גיוסי האוצר בהמשך השנה. משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר".

בבנק הפועלים סבורים גם כן כי התשואות על האג"ח בארה"ב ובישראל עשויות לעלות, ולפיכך הם ממליצים "להמשיך ולשמור על מרכיב נזילות גבוה בתקופה הקרובה". האנליסטים לא ממליצים להשקיע במק"מ, שכן ההנפקה האחרונה נסגרה בריבית 1.6% בלבד וכיום עומדת התשואה על אותה סדרה (610) על 1.27%. לפיכך, הם אומרים, כי יש "להמתין להנפקות עתידיות בריבית גבוהה יותר". למי שבכל זאת מעוניין להיחשף לאפיק הסולידי, בבנק הפועלים ממליצים על אג"ח מסוג "שחר" במח"מ קצר עד בינוני (עד 4 שנים).