3 בנקים נוספים נסגרו בארה"ב - 40 מתחילת השנה; 305 בנקים עם פיקדונות בהיקף 220 מיליארד ד' נמצאים בסכנת קיום

מתחילת המשבר נסגרו 65 בנקים בארה"ב ■ 3 הבנקים שנסגרו ניהלו נכסים בהיקף מצרפי של 1.5 מיליארד ד' ופיקדונות בהיקף מצרפי של 1.2 מיליארד ד'

בתקופה האחרונה אנו שומעים התבטאויות של כלכלנים בכירים וקובעי מדיניות בארה"ב, על כך שכלכלת ארה"ב כבר עושה את צעדיה הראשונים לקראת שיקום וחזרה לצמיחה. יש שאומרים שעוד השנה הפעילות העסקית תחזור להציג שיפור, ויש כאלה שאופטימיים פחות ומעריכים כי הדרך למעלה תתחיל רק בשנה הבאה.

התבטאויות לחוד, ומציאות לחוד, והמציאות היא זו שטופחת על הפנים של האמריקנים בכל סוף-שבוע, בו באופן מסורתי כבר, זורמים הדיווחים על עוד ועוד בנקים שלא שרדו את תנאי השוק ונאלצו לסגור את שעריהם.

בסוף השבוע הזה אנו מדווחים כי הרשויות בארה"ב סגרו עוד שלושה בנקים, מה שמביא את מניין הבנקים שנסגרו מתחילת 2009 ל-40 - 25 בנקים נוספים נסגרו ב-2008, ובחישוב פשוט 65 מוסדות פיננסיים קרסו ונסגרו מתחילת המשבר הנוכחי.

הרגולטורים מעבר לים מדווחים, כי הלילה נאלצו לסגור בנקים בצפון קרולינה, ג'ורג'יה ובקנזס. ומה שיותר מדאיג, הוא כי אותן רשויות מעריכות כי הקצב המסחרר של סגירת הבנקים צפוי להימשך לאורך השנה, ו-305 בנקים עדיין נמצאים ב"רשימת מעקב" אצל הרשויות וסך הפיקדונות שהם מנהלים - 220 מיליארד דולר, נמצא בסכנה - המספר הגבוה ביותר מאז 1994. סך העלות הצפויה ל-FDIC בביטוח הפיקדונות של כל הבנקים האלה מסתכמת ב-70 מיליארד דולר עד 2013. זאת, על רקע נתונים חלשים משוק הדיור, ושיעורי האבטלה הגואים, שמביאים לכך שהצרכנים שקיבלו הלוואות מאותם בנקים לא יוכלו לעמוד בתשלומים ולפיכך מעמידים את הבנקים המלווים בסכנת קיום.

תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC) סגר והלאים את Cooperative Bank of Wilmington שבצפון קרולינה; Southern Community Bank of Fayetteville שבג'ורג'יה, ואת First National Bank of Anthony שבקנזס.

3 הבנקים שנסגרו ניהלו נכסים בהיקף מצרפי של 1.5 מיליארד דולר, ופיקדונות בהיקף מצרפי של 1.2 מיליארד דולר. ה-FDIC העריך כי העלות של ביטוח הפיקדונות של הבנקים שקרסו תסתכם ב-364 מיליון דולר למשלמי המיסים האמריקנים.