עכשיו צריך לשתוק, ביבי

דיר באלאק, תלמד מאובמה, הדבר האחרון שהאיראנים זקוקים לו כעת זה תמיכה ממך

מאוד מצער שברק אובמה מתחיל לנטוש את הדרך בה נקט עד כה בענין המהומות באיראן. המדיניות שלו היתה לדבר מה שפחות, להשאיר את השטח למפגינים. הדבר הזה לא מצא חן בעיני אנשים המצפים ממנו להביע תמיכה נחרצת במפגינים - ובמקביל להתבטא בחריפות נגד המשטר.

עד כה אובמה עשה את הדבר הנכון ודי התעלם מהביקורת עליו. אלא שבימים האחרונים, כנראה על רקע ביקורת בקונגרס, הוא בכל זאת מחריף קצת את התבטאויותיו. וזו טעות, אפילו טעות גדולה.

בדרך מסורתי, כמעט אוטומטי, נוטים משטרים ערבים להאשים את ארה"ב בכל דבר שלילי בארצם. גם בארועים הנוכחיים מנסה מחנה אחמדינג'אד לצאת מהבוץ באמצעות טענת המחץ שהכל מעשה ידיהם והתערבותם של מדינות המערב, ובראשן ישראל, אבל בעיקר ארה"ב. לא צריך להמעיט מהשפעתו של טיעון כזה על המוני העם האיראני.

ברור שתומכי אמדינג'אד קונים אותו בלי שאלות - אבל גם אצל המהפכנים אין הרבה אהבה לארה"ב. לכן, כמה שאובמה יותר יתמוך במפגינים - כך הוא יחליש אותם, ובמקביל יחזק את ההמשטר. ולהיפך - ככל שידבר פחות, ככל שיפגין מרחק וריחוק, כך הוא יועיל למפגינים.

ישראלים לא מכירים את החוכמה הזאת, ישראלים הם קופצים בראש בלתי נלאים. הנה אמירתו האחרונה מהיום של ראש הממשלה: "במשטר אחר, ניתן לחדש היחסים עם איראן". אם אני אחמדינג'אד הייתי עושה באמירה הזאת שימוש נרחב כ"הוכחה" לכך שהמפגינים משרתים את ישראל.

למה הדבר דומה? - לכך שמנהיג החמאס יביע תמיכה ואהדה למנהיג ישראלי כלשהו. בקיצור, כל מילה שיוצאת מפיו של ביבי לטובת המפגינים ונגד המשטר היא בפרוש נזק לענין המהפכה - ומשום כך גם נזק לישראל. אז דיר באלאק, ביבי - תלמד מאובמה איך לפעמים צריך לשתוק. הדבר האחרון שהאיראנים זקוקים לו זו העזרה שלך. לעומת זאת יש מישהו שעזרתך כן נחוצה לו מאוד. קוראים לו: גלעד שליט. *