איגוד המוסכים יוצא נגד עסקת החבילה: "תיקוני חקיקה משוללי הצדקה או הגיון"

ל"גלובס" נודע כי גם איגוד המוסכים, שמאוגד תחת לשכת הארגונים העצמאיים בישראל (לה"ב), מתנגד נחרצות לשינויים על אף שלה"ב הצביעה בעד השינויים

הביקורת כנגד שינויי החקיקה בתחום העבודה, שגובשו במסגרת "עסקת החבילה במשק", כבר אינה רק נחלתו של איגוד לשכות המסחר והעומד בראשו, אוריאל לין. ל"גלובס" נודע כי גם איגוד המוסכים, שמאוגד תחת לשכת הארגונים העצמאיים בישראל (לה"ב), מתנגד נחרצות לשינויים על אף שלה"ב הצביעה בעד השינויים.

מתנגדים נחרצות

במכתב שהגיע לידי "גלובס", כותב יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, אל נשיא לה"ב, יהודה טלמון: "הכיצד לה"ב עשויה לתמוך בהצעות אלה אשר בעליל מנוגדות לעניינם של חבריה? תיקוני חקיקה אלה משוללי הצדקה או הגיון, בלתי מידתיים, גרועים במידה בל תתואר ויגרמו לנזק אדיר שאין כל תועלת בצידו. איגוד המוסכים מתנגד נחרצות לתיקונים המוצעים", הוא הבהיר.

לוי מתנגד, בין היתר, להחלת דין פלילי על הלנת שכר ולהפעלת סנקציה כספית של 50-200 אלף שקל למעסיק שלא ירשה לנציג של ארגון עובדים להיכנס אל מקום העבודה. כן מתנגד לוי לסעיף שמחייב את המעסיק לנהל מו"מ להסכם קיבוצי במידה שהעובדים התארגנו לפי חוק. לדבריו, יהיה קשה להוכיח שהמו"מ נוהל בתום לב במקרה של אי חתימה על הסכם.

"חוקת העבודה הקיימת מספיקה ומהווה איזון הולם בין זכויות הצדדים ומציעה מנגנונים יעילים לישוב סכסוכים", טוען לוי. "היחיד שייצא נשכר מחקיקה זו הינו ארגון העובדים - לא רק חיזוק כוחו, אלא הפיכתו לדיקטטור בשוק העבודה", מפליג לוי.

"נכנס לפופוליזם"

מושא ההתקפה של לוי, יהודה טלמון, טוען בשיחה עם "גלובס" כי שינויי החקיקה הם "לא כצעקתם" וכי רבים משינויים אלה בסה"כ מרחיבים מעט חוקים שכבר קיימים. "צר לי שאנשים נכנסים לפופוליזם במקום לבדוק את המהות לגופו של עניין", אמר טלמון. "יש ללוי איזה פחד מכל מה שנקרא הסתדרות. אני חושב שהוא באמת חושש שהולך להיגרם נזק דרמטי אבל הוא פשוט טועה.