תדהמה בארגוני הירוקים: משרד הפנים פסל השתתפות הגופים הסביבתיים בדיון המכריע על תוואי הרכבת המהירה לירושלים

נציגי קק"ל ורשות הטבע והגנים קיבלו הודעה על פסילתם מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בנוגע למעבר המסילה בנחל יתלה ■ בכך קיבל משרד הפנים את בקשת הרכבת ■ החברה להגנת הטבע: "מההחלטה עולה ריח של סתימת פיות - נפנה לביהמ"ש"

מכה לארגוני הירוקים לקראת הדיון המכריע על תוואי הרכבת המהירה לירושלים. משרד הפנים קיבל את בקשת רכבת ישראל לפסול את השתתפות הגופים הסביבתיים בדיון שצפוי להתקיים מחר בנושא הרכבת המהירה לירושלים ומעבר המסילה בנחל יתלה.

נציג קק"ל בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) קיבל אמש (א') הודעה על פסילתו מלהשתתף בדיונים ובהצבעות בנוגע לרכבת המהירה לירושלים ומעבר המסילה בנחל יתלה. נציג רשות הטבע והגנים קיבל היום הודעת פסילה דומה.

הולנת"ע אמורה לדון מחר בהתנגדויות שהוגשו למעבר של הרכבת בגשר בנחל יתלה. כזכור, ארגוני הירוקים דורשים לשנות את התוואי שהציעה ברכבת כך שמעבר בנחל יתלה יהיה במנהרה במקום בגשר תוך צמצום הנזק הסביבתי. להמלצת הולנת"ע צפוי משקל מכריע בדיון הסופי שיתקיים במועצה הארצית בחודש הבא.

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי הנימוק שניתן לפסילה הוא כי הגופים הנ"ל כבר הביעו את עמדתם והיא בלתי ניתנת לשינוי ולכן הם פסולים מלהשתתף בישיבה. ההודעות נשלחו ללא צירוף חוות דעת משפטית כלשהיא.

לטענת החברה להגנת הטבע, מההודעות, שנמסרו במועד כה סמוך לישיבה, מנוגדות לכללי המנהל התקין ועולה מהן ריח של כוונת מכוון לסתימת פיותיהם של מייצגי העמדה הסביבתית. בחברה שוקלים כעת לנקוט בצעדים משפטיים נגד ההחלטה.

"הפסילה הלא מנומקת של חברי הוועדה משליכה על נושא רחב הרבה יותר של ייצוג עמדות וגורמים שונים בוועדות התכנון. משמעות העניין היא בלתי נמנעת- נקיטת מהלך משפטי שעלול, למרבה הצער, להמשיך ולעכב את קידום הרכבת המהירה, זאת בנוסף לעיכובים שנגרמו עקב פעולותיה של רכבת ישראל", נמסר בהודעת החברה.