עובדי אל-על יבקשו מיועמ"ש הוועד להגיש תביעת לשון הרע נגד הקברניט ליאור יבור

יבור, סמנכ"ל המבצעים, טען כי הטייסים מסיעים את המטוסים לאט מדי על הקרקע כדי להגדיל את משכורתם ■ אל-על: "מדובר בתגובה אבסורדית, שבה מנהל המתריע על חריגות הופך נשוא למתקפה של עסקני נציגות העובדים"

מועצת עובדי אל-על החליטה להטיל על היועץ המשפטי של הוועד, עו"ד טל חוטר-ישי, לבדוק את ההיבטים המשפטיים של התבטאותו של סמנכ"ל המבצעים של החברה, הקברניט ליאור יבור, כלפי הטייסים, כמו גם את האפשרות של הגשת תביעת לשון הרע.

יו"ר נציגות העובדים, יוסי לוי, אמר בדיון כי העובדה שיבור כינה את "הטייסים גנבים" היא חציית כל הקווים האדומים, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום.

כזכור, במכתב ששיגר בשבוע שעבר יבור לטייסי החברה, הוא כתב כי חלק מהטייסים מסיעים את המטוסים לאט מדי בזמן הנסיעה על הקרקע, כדי להאריך את זמן הטיסה ולהגדיל את משכורתם. "בציים מסוימים מתקיימת הסעה שלא על-פי הנהלים כדי לפתור בעיות פרנסה. אני מבקש לעצור את התופעה. זו גניבה ממעביד", כתב יבור לטייסי החברה.

גורמים באל-על טוענים כי המכתב של יבור יצא בעקבות מייל שהפיץ אחד מטייסי החברה, ובו הציע לטייסים לשפר את תנאי שירות של הטייסים במטרה לזכות בהקצאת מקומות למקורביהם במחלקת העסקים באמצעות הארכת משך הטיסה. אותו גורם טען כי התופעה - גם אם היא בגדר רעיון בלבד - היא תופעה חמורה, ולכן מצא יבור לנכון להתריע במברק בתפוצה פנימית על חומרתה.

אולם, במכתב שהוציא ועד הטייסים והגיע לידי "גלובס" טוענים הטייסים כי המכתב המדובר, שהופנה לטייסי צי 777, כולל חידוד נהלים וזכויות המוקנות לטייסים בתוקף החוזה, וכי מכתב זה אינו שונה במהותו מפרסומים דומים שוועד אנשי צוות האוויר נוהג לפרסם מפעם לפעם.

"נעלם מעינינו על איזה חריגות מנהלים מדבר יבור. אילו היה בודק לעומק - היה מגלה כי התארכות הזמנים הינה בעיקר תוצאה של התארכות זמני הטיסה, ובעיקר כתוצאה מהעלייה במחירי הדלק". אמרו.

יצויין כי כתוצאה מעליית מחירי הדלק מונחים הטייסים לטוס במהירות נמוכה יותר במטרה לחסוך בדלק.

מאל-על נמסר בתגובה כי "הנהלת אל-על מביעה אמון מלא בסמנכ"ל המבצעים ליאור יבור. להנהלת אל-על יש אמון מלא גם במקצועיותם, באמינותם ובנאמנותם של צוותי האוויר של החברה - מנהלים ועובדים כאחד.

"מדובר בתגובה אבסורדית, שבה מנהל המתריע על חריגות הופך להיות נשוא למתקפה של עסקני נציגות העובדים. במקום לשמוע הכחשות חד-משמעיות לטענות שהועלו - אנו רואים מערכת המהלכת אימים על מי שמעז להתריע על נורמות לא מקובלות. הנהלת אל-על עמדה ותעמוד מאחורי כל מנהל שמבצע את תפקידו".