מריחים גז

אופנהיימר: סגירת אתרי קידוח לא כלכליים במחצית השנייה של 2009 עשויה להשפיע לטובת מחירי הגז הטבעי בחודשים הקרובים

אחת הסחורות הכי מדוברות היום היא הגז הטבעי. זאת בשל הפער שנפתח בינו לבין הנפט. בעוד הנפט עלה, הגז הטבעי נותר ברמת שפל. גם באופנהיימר בחרו לציין השבוע את אפשרות ההשקעה בגז טבעי ואף יקיימו מחר שיחת וועידה למשקיעים עם אנליסט האנרגיה הראשי פאדל גייט שנחשב לאחד האנליסטים הטובים בעולם בתחום. באופנהיימר מציינים שהסיבה לירידה במחירי הגז הטבעי היא בעיקר בצד ההיצע. סגירת אתרי קידוח לא כלכליים במחצית השנייה של 2009 עשויה לאזן את ההיצע ולהשפיע לטובת מחירי הגז הטבעי בחודשים הקרובים.

אחת האפשרויות המקובלות להשקעה בגז הטבעי היא ה-ETF UNG. UNG ירדה מ-63.5 דולר ל-13 דולר ועתה נסחרת סביב 14.65 דולר. טכנית, ניתן להבחין בתבנית של משולש בתחתית הגרף שיכולה ללמד על אפשרות להיפוך מגמה למגמת עליה. מהלך מעל 15.5 דולר ייתן את האות הראשון למעבר לעליה ומהלך מעל 16 דולר יחשב סימן שורי משמעותי. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-14.5 דולר.

באופנהיימר מדגישים שמכיוון שתעודת הסל משקיעה בחוזים עתידיים היא נסחרת בפרמיה מעל מחיר הגז הטבעי ועובדה זו יכולה לגרום לתשואת חסר של UNG בהשוואה למחירי הגז הטבעי עצמו.

אחת הדרכים לגוון השקעה בגז הטבעי היא באמצעות FCG, ETF המשקיעה במניות של החברות המפיקות גז. לגביה תיבחן תמיכה ב-12 דולר כאשר מהלך מעל 13 דולר יחשב סימן לעליה.