ח"כ ציפי חוטובלי עושה חיים קשים לאוצר: הוועדה למעמד האישה דחתה את הצעת האוצר בעניין "חוק המטפלות"

הצעת האוצר כללה נקודת זיכוי אחת בלבד לאמהות עובדות - במדורג: ב-2011 עבור ילד עד גיל שנה, ועד לנקודת זיכוי גם עבור ילד בן חמש ב-2015 ■ חוטובלי: "זה מסר לממשלה לשפר משמעותית את ההצעה הנוכחית"

הממשלה אישרה אמנם את הצעת משרד האוצר בעניין אי ההכרה בהוצאות עבור מטפלת, אך הוועדה למעמד האישה הבהירה היום (ג') כי לאוצר צפויים עוד מכשולים רבים. הוועדה, בראשות ח"כ ציפי חוטובלי, הצביעה נגד הצעת האוצר והחליטה להחיל דין רציפות על הצעת החוק של שר החינוך גדעון סער, אותה הגיש בכנסת הקודמת.

על-פי ההצעה של סער, יינתנו נקודות זיכוי ממס עבור אמהות עם ילדים עד גיל 5, כאשר שני ההורים עובדים במשרה מלאה או כאשר מדובר באם או אב חד-הוריים העובדים במשרה מלאה. עבור הילד הראשון יינתנו 5 נקודות זיכוי, עבור הילד השני 4 נקודות, עבור ילד שלישי 3 נקודות וכן הלאה. אישה שאינה מגיעה לסף המס תוכל לבחור בין מענק ובין העברת זכאותה לנקודות זיכוי לבן-זוגה.

ואולם, החזרה אל הצעתו של סער רחוקה מלהיות סוף פסוק. למעשה, זהו איתות למשרד האוצר לחזור אל סחר המכר, בו הוא מגיש לוועדה הצעה משופרת.

על כך אמרה היום חוטובלי: "ההחלטה היום היא מסר לממשלה לשפר משמעותית את הצעת החוק הנוכחית". עם זאת, חוטובלי הבהירה כי ההצעה של סער בהחלט נמצאת על הפרק: "הצעה זו, שאושרה בקריאה ראשונה על-ידי הכנסת ה-17, מהווה אלטרנטיבה להצעת החוק הממשלתית, שמבזה נשים ומבזה את פסיקת בית המשפט העליון. לכנסת סמכות מלאה להוביל מהלך אלטרנטיבי שיכיר בהוצאות טיפול בילדים ויזכה לתמיכת רוב חברי הבית".

חוטובלי (ליכוד) היא לא "המורדת" היחידה בקואליציה בעניין זה, לאחר שגם ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) הצביעה נגד האוצר ובעד ההצעה של סער. ח"כ נסים זאב מש"ס נמנע בהצבעה. בהצבעה תמכו באופן טבעי חברי הכנסת מקדימה: נחמן שי, שלמה מולה ואורית זוארץ.

כזכור, הצעת משרד האוצר כללה נקודת זיכוי אחת בלבד לאמהות עובדות, וזאת רק באופן מדורג: בשנת 2011 עבור ילד עד גיל שנה, בשנת 2012 עבור ילד עד גיל שנתיים, וכך הלאה עד למתן נקודת זיכוי גם עבור ילד בן חמש בשנת 2015.

"חייבים להחזיר את ההצעה הראשונית ולהחיל עליה את חוק הרציפות, ולתקן אותה לכיוון פסק דין ורד פרי", אמרה ל"גלובס" סגנית לשכת רואי החשבון, איריס שטרק, שהכינה את הצעתה של שדולת הנשים הכוללת נקודות זיכוי בהיקף גדול בהרבה מזה של האוצר. "אני מבינה את הבירוקרטיה שכרוכה בפסק הדין ואת זה שרוצים מסלול של נקודות זיכוי - אבל שייתנו נקודות זיכוי בהיקף שיביא למצב מאוזן שייתן אותו אפקט כמו של פסק דין פרי", הוסיפה שטרק.