אריאב התקפל: שיטת השומה העצמית תישאר

עד כה דרשו באוצר כי החברות ימסרו באופן מקוון את כל הנתונים, ורשות המיסים תוציא הודעת תשלום מבלי ליידע את החברה ■ לשכת מנכ"ל משרד האוצר: "אריאב לא התקפל, ולעולם לא רצה לפגוע בשיטת השומה העצמית"

משרד האוצר ורשות המסים, סיכמו אמש (ד') שלא לשנות את שיטת הדיווח הקיימת, המכונה שומה עצמית. בכך, קיבלו את עמדתם של פורום CFO ולשכת רואי החשבון. הפגישה התקיימה במשרדו של מנכ''ל האוצר, ירום אריאב שחזר מכוונתו המקורית והביע את הסכמתו שלא להכניס את השינוי שדרש אל תוך חוק ההסדרים במסגרת סעיף "הדיווח המקוון".

בכירי רשות המסים, גידי בר זכאי, משה מזרחי ובועז סופר הם אלו ששיכנעו את אריאב והביאו לפשרה בין כלל הצדדים.

נזכיר כי לפי השיטה הקיימת, שומה עצמית, כל חברה בודקת את המע''מ הנכנס ואת היוצא, בעצמה, ומוסרת בעצמה את ההפרש אותו היא משלמת לרשות המסים.

באוצר דרשו לאמץ שיטה חדשה לפיה החברות ימסרו באופן מקוון את כל הנתונים, הרשות תעשה את החישוב ותוציא באופן אוטומטי הודעת תשלום מבלי ליידע את החברה.

"אני שמח שהצלחנו לשכנע את רשות המסים שלא לשנות סדרי בראשית, להשאיר את השומה עצמית ולא ללכת לשיטה הזויה ודרקונית. סוגיית הושמה העצמי היא קריטית" מסר ל"גלובס", ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון.

למרות ההתקפלות של אריאב, הוא רשם הישג: אכן תחול דווח המקון כאשר החברות יהיו חייבות להעביר את כלל הנתונים לרשות המסים והיא תוכל לערוך שומות אך מבלי לפגוע בעקרון השומה העצמית.

מלשכת מנכ"ל משרד האוצר נמסר בתגובה: "אריאב לא התקפל, ולעולם לא רצה לפגוע בשיטת השומה העצמית".