עובדי שירות התעסוקה נגד ויסקונסין: ישביתו את קבלת הקהל

מדובר במאבק על שמירת הזכויות ■ "מהלכי המו"מ יפגעו במובטלים ובעובדים ויבזבזו מאות מיליוני שקלים"

עובדי שירות התעסוקה יוצאים למאבק רשמי בכוונת הממשלה להרחבת תוכנית ויסקונסין לפריסה ארצית. אחרי שהכריזו בעבר סכסוך עבודה, החליטו שלא לקבל קהל בלשכות ממחר (ה'). המשמעות היא השבתת השירות בפועל.

ועד העובדים, בראשות היו"ר אהרון חוטובלי, הבין שלעומת שר התמ"ת הקודם אלי ישי, בנימין בן-אליעזר תומך בהרחבת התוכנית - ובכוונתו להוציאה לפועל. השר הגיע אתמול (ג')להבנות עם האוצר, שסוללות את הדרך להרחבת התוכנית.

עם זאת, תנאי אחד שהציב עדיין מהווה מכשול בפני ההרחבה: חתימת הסכם קיבוצי עם עובדי השירות שיבטיח את שמירת זכויותיהם, אחרי שכמעט כל 120 אלף מקבלי הבטחת הכנסה יעברו מטיפול השירות - לטיפול במרכזי התוכנית.

לפי הערכות, בשירות מבינים שתמיכת בן-אליעזר בתוכנית לא מאפשרת להם להביא לגניזתה, כך שהמאבק שבו הם פותחים הוא בעיקר מאבק על שמירת הזכויות ואף על זכויות-יתר - כמו תוספות שכר אפשריות בתמורה להסכמתם.

הוועד כתב היום לשר התמ"ת ולמנכ"ל השירות כי "כל המהלכים במו"מ מובילים לפגיעה אנושה הן במובטלים והן בציבור העובדים. בנוסף, הם מובילים לפתיחת שירות תעסוקה נוסף ע"י חברות כ"א, ולבזבוז מאות מיליוני שקלים".

חוטובלי אמר היום בנוסף: "לא עומדים בהבטחות ומתעלמים ממצוקת המובטלים והעובדים בשירות. לא ניתן יד לפתיחת שירות תעסוקה נוסף על גבם הצר של העובדים - ועל גבם הצר עוד יותר של המובטלים".