הכול התחיל מטלכרט: Colnect מציע פלטפורמה לניהול אוספים אישיים

אתר האספנות מסייע לגולשים ליצירת קשר עם אספנים מכל העולם ■ הקטלוגים מתבססים על שיטת ה-Wiki: הגולשים האספנים הם אלו שעוזרים להרכיב את הפריטים שמופיעים בהם

כמעט כל אחד, בנקודה כלשהי בחייו, אסף פריטים מסויים. התמכרות זו באה לידי ביטוי גם באינטרנט, בעיקר דרך אתר המכירות הפומביות eBay, שבו גולשים סוחרים בהכול.

אמיר ולד הקים בנישה זו את אתר האספנות Colnect, אותו הוא מתפעל בעצמו. "האתר מציע למשתמשים פלטפורמה לניהול אוסף אישי וליצירת אינטראקציה עם אספנים אחרים בעולם", אומר ולד.

את האתר הקים ב-2007 במטרה "לחבר לאינטרנט את אבא שלי, אספן כרטיסי טלכרט". באוקטובר הושק האתר במתכונתו הנוכחית, וכעת הוא כולל גם קטלוגים של שטרות, מטבעות, פקקי בקבוקים ובולים, וכ-4,600 משתמשים רשומים מרחבי העולם.

הקטלוגים מתבססים על שיטת ה-Wiki: הגולשים האספנים הם אלו שעוזרים להרכיב את הפריטים שמופיעים בקטלוגים.

"המטרה היא להחליף את הקטלוגים המודפסים בגרסה מקוונת", אומר ולד. "יש כ-100 מתנדבים מהעולם שתורמים בעיקר תוכן, רק בשל האהבה שלהם לדבר". האתר מספק גם פיצ'רים חברתיים שמאפשרים ליצור רשימת חברים ולדרג אמינות של משתמשים.

עד היום סומנו 11 מיליון פריטים באתר, ואספנים יכולים ליצור את רשימת הבקשות וההחלפות באמצעות סימון פריטים בקטלוגים אותם הם רוצים להשיג או מעוניינים להחליף ולתאם החלפות עם גולשים מרחבי העולם. לכך מסייעת העובדה שהאתר תומך ב-35 שפות, כולל עברית, צרפתית, אנגלית ופורטוגזית. גם התרגומים נעשים על-ידי הגולשים, עובדה שיכולה להסביר כיצד מצליח ולד לתפעל את האתר בכוחות עצמו.

משקיעים מתעניינים

ולד אינו אספן בעצמו, וגם לא גייס כסף בשביל להקים את החברה. עם זאת, הוא כבר יכול לזקוף לזכותו ניצחון במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים האירופית Startup 2.0, שנערכה לפני כחודשיים. "חשבתי לא לנסוע לתחרות בשל ההוצאה, אבל בסוף נסעתי. התחריתי מול 160 סטארט-אפים, שבחלקם הגדול היו ממומנים, אז זה הישג מבחינתי". לדבריו, בעקבות התחרות נוצרה התעניינות מצד משקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון, "אבל אני מעדיף להתרכז כרגע בפיתוח האתר. סיבוב גיוס מצריך זמן".

איך מייצרים הכנסות מהאתר?

"השירות חינמי אבל האתר נתמך בפרסומות. אני מציע למשתמשים שירותי פרימיום, כגון ניהול ועיצוב רשימות פריטים אישיות. אנחנו מייצרים הכנסות אבל לא משמעותיות".

אחת המתחרות שלו היא eBay, לא פחות, למרות שב-Colnect אין אופציה של מכרזים פומביים. "זה המגרש שבו החברה שלי משחקת, ויש לי שאיפות גדולות", הוא לא מהסס לומר.