דיסקונט: למנות מפרק לחברה המפעילה את קניון סירקין בפ"ת

זאת בשל חוב של 430 מיליון שקל ■ לטענת הבנק, חברת יעקב (ג'ק) קאופמן מאשדוד, הנמצאת בניהולו של רו"ח משה ליאון, היא חדלת פירעון

בנק דיסקונט הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למינוי מפרק זמני לחברת יעקב (ג'ק) קאופמן מאשדוד, בטענה כי החברה, הנמצאת בניהולו המוסכם של רו"ח משה ליאון, חייבת לבנק למעלה מ-430 מיליון שקל. לטענת הבנק, החברה חדלת פירעון.

החברה נוסדה בפברואר 1990 לשם עיסוק בפעילות יזמית לבניית פרויקטים למטרות מגורים ומסחר, והיא מפעילה את קניון סירקין בפתח-תקווה מאז פתיחתו ב-1996 באמצעות חברת ניהול. הקניון הוא הנכס העיקרי של החברה. בספטמבר 2000 מונה בהסכמה רו"ח ליאון כמנהל מיוחד לחברה.

הבנק טען כי לחברה גם זכויות במקרקעין בסמיכות לקניון סירקין, עליהם הקימה שני מגדלי מגורים הכוללים 127 יחידות דיור תחת השם "תאומי אביב", וכן זכויות במרכז המסחרי טי-מול באשדוד.

בבקשתו למנות מפרק זמני, מציין הבנק כי לבקשתו מינה בית המשפט בספטמבר 2006 כונס נכסים על הנכסים המהותיים של החברה, ואולם שוויים עומד על פחות ממחצית מגובה חובה של החברה כלפיו. לדבריו, בהיעדר נכסים משמעותיים נוספים לחברה, אין ספק כי החברה לא תוכל לשלם את חובותיה לנושיה.

בבקשתו למינוי מפרק זמני טוען הבנק כי יש הצדקה להפסיק את פעילותה העסקית העצמאית של החברה במסגרת פירוק, כדי למנוע את הגדלת מצבת חובותיה וכדי להגן על נושיה. (פש"ר 2269/09).