תוצאות פאלם עקפו את הצפי - המניה זינקה במסחר המאוחר

על בסיס Non-GAAP, החברה הפסידה ברבעון הפיסקלי הרביעי 53.4 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, בעוד שאנליסטים צפו כי תפסיד 64 סנט למניה ■ ההכנסות צנחו ב-70% ל-86.8 מיליון דולר, לעומת צפי ל-80.6 מיליון דולר

יצרניות הטלפונים החכמים, פאלם , שהיא גם חלוצת התחום לאחר שהמציאה את מחשבי כף היד בתחילת שנות ה-90, דיווחה היום (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2009.

החברה דיווחה כי הפסדיה התרחבו על רקע ירידה חדה במכירות ברבעון הרביעי, שהסתיים בטרם החברה השיקה את הסלולרי החכם החדש שלה, ה-Pre.

ברבעון הפיסקלי הרביעי, שהסתיים ב-29 במאי, החברה רשמה הפסד נקי של 105 מיליון דולר, שהם 78 סנט למניה, פי 2.4 לעומת הפסד של 43.4 מיליון דולר או 40 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צנחו ב- 70% והסתכמו ברבעון ב-86.8 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, החברה הפסידה 53.4 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, בעוד שאנליסטים ציפו כי הפסדי החברה Non-GAAP יסתכמו ברבעון הרביעי ב-64 סנט למניה, שנגזרו מהכנסות של 80.6 מיליון דולר.

המניה עלתה במסחר בוול סטריט ב-0.6%, ומזנקת במסחר המאוחר, לאחר פרסום הדו"חות, ב-9.8%.

השקה מוצלחת של ה-Palm Pre

פאלם השיקה בתחילת החודש את המכשיר החדש שלה, ה-Palm Pre, שמבשר עבור רבים את חזרתה המצופה של Palm לשוק הטלפונים הסלולריים החכמים ועשוי לקרוא תיגר על שליטתם של ה-iPhone של אפל והבלקברי של RIM בתחום, אזל ברבות מנקודות המכירה. מאז ינואר האחרון, עת הודיעה החברה על השקתו הצפויה של המכשיר החדש, הכפילו מניות החברה את שווין פי ארבעה.

"Palm השלימה השקה מוצלחת של ה-Pre בצעד של להיות או לחדול עבורם", אמר לאחר ההשקה ג'ים סובה, אנליסט בסיטיגרופ. Palm הייתה אחת מחלוצות שוק הטלפונים הסלולריים החכמים שהחל להתפתח לפני שנים אחדות, אך היא לא השכילה לנצל את זכות הראשונים שלה לאורך זמן ואיבדה את ההובלה בתחום ל-RIM ולאפל.

ה-Palm Pre מופעל הן על-ידי מסך מגע והן על-ידי מקלדת נשלפת, ומחירו 199 דולר לאחר החזר של 100 דולר באמצעות שליחת אישור על הקניה. בספרינט, המשווקים, הודיעו כי המכשיר סייע לחברה לרשום שיא במכירות סוף שבוע, אך לא נמסרו פרטים נוספים. "המכירות הראשוניות של המכשיר בהחלט ענו על הציפיות, השאלה הגדולה היא האם הוא יצליח להימכר באופן משביע רצון גם בהמשך", אמר סובה. פול קוסטר מ-JP Morgan מעריך שיותר מ-50,000 יחידות מהמכשיר כבר נמכרו ומציין את הביקורות המשבחות בהן הוא זכה בתקשורת ובקרב הצרכנים.