משרד עוה"ד ארדינסט בן-נתן גייס 7 עורכי דין חדשים ושתי שותפות

עו"ד גיורא ארדינסט: "אנו מעריכים כי שיא המשבר מאחורינו, לפחות ברמה הפסיכולוגית, אולם ייקח זמן עד שהפעילות הכלכלית תחזור לרמת השיא בה היתה טרם פרוץ המשבר"

עורכי הדין זקוקים לחדשות טובות. חדשות על צמיחה מחודשת, על החזרת הבונוסים ומשכורת 13 שהתרגלו לקבל בשנים הטובות של המשק ועל גיוסים מאסיביים במשרדים הגדולים.

אך המציאות המשברית, הן של המקצוע המוצף והן של השוק המדשדש, מתקשה לספק להם את מבוקשם. מעת לעת יש דיווחים על גיוס במשרד כזה או אחר, ויש גם מי שמציג את הגיוסים הללו כמגמה, אך בפועל המצב עדיין לא ברור.

צועדים קדימה

במציאות הבלתי ברורה הזאת יש משרדים שבכל זאת מזיזים את הגבינה שלהם. לא בגדול, לא כנגד זרם המשבר, אך הם עדיין צועדים קדימה. עם המשרדים הללו נמנה משרד עוה"ד ארדינסט בן-נתן, שגייס 7 עורכי דין חדשים למחלקותיו השונות וצירף 2 שותפות למעגל השותפות - עוה"ד יפעת גינסבורג, ראש מחלקת הלקוחות הפרטיים והנאמנויות ומרים קליינברגר-אתר ראש מחלקת דיני עבודה.

הוספת 7 עורכי דין חדשים נשמעת כצעד מהפכני שמקפיץ את המשרד קדימה, אלא שהשוואת הנתונים מסוף השנה שעברה מול הנתונים של היום מגלה, כי יש בצמיחה הזאת מימד משמעותי של שמירה על הקיים: בדירוג דן אנד ברדסטריט לשנת 2009 מוקם משרד ארדינסט-בן נתן במקום ה-20 בין משרדי עורכי הדין הגדולים, עם 47 עורכי דין, מתוכם 9 שותפים.

לאחר הגיוסים האחרונים מעסיק המשרד כ-50 עורכי דין ו-11 שותפים, מהם 3 שותפות (עד לצירופן של שתי השותפות החדשות, זכתה רק אישה אחת להימנות על המעגל היוקרתי). הנתונים מעודדים לעומת משרדים אחרים שנאלצו לפטר, אך ברור כי עדיין לא חזרנו לצמיחה של 2006-2007.

המשבר לא השפיע

עו"ד גיורא ארדינסט, השותף המייסד של המשרד, מבהיר כי בניגוד למה שקרה במשרדים אחרים, המשבר לא השפיע על מצבת העובדים במשרד או על תנאי העסקתם. "המשרד לא קיצץ בשכר ואף לא קיצץ במספר עורכי הדין. המשרד ממשיך בגיוס כוח-אדם איכותי ובהתרחבות ארגונית על מנת לספק מענה לצרכי הלקוחות, אשר אינם פוחתים בהכרח בתקופות משבר".

לדברי ארדינסט, העובדה שבסוף 2008 הועסקו במשרד 47 עורכי דין ועכשיו - אחרי צירוף של 7 עורכי דין - מועסקים במשרד 50, נובעת מעזיבה טבעית של עורכי דין שיצאו ללימודים בחו"ל, לחופשת לידה שלא שבו ממנה מרצון ועזיבות אחרות שאין קשר בינן לבין המשבר.

* באיזה שלב של המשבר אנו מצויים להערכתך?

"העבר מוכיח, כי תחזיות הן עניין מורכב, בעיקר לגבי העתיד. עם זאת, אנו מעריכים כי שיא המשבר מאחורינו, לפחות ברמה הפסיכולוגית, אולם ייקח זמן עד שהפעילות הכלכלית תחזור לרמת השיא בה היתה טרם פרוץ המשבר".

ארדינסט מציין כי ציפיות המשרד מהשותפים ומעורכי הדין אינן משתנות בתקופת המשבר - לא גוברות אך גם לא פוחתות - ומביע אמון בשותפות החדשות. "אנו מצפים מהן שיתרמו כל אחת מניסיונה ומהמוניטין הרב שרכשה במשך השנים לקדום המשרד ולאפשרות מתן מענה לצרכיו של הלקוח בספקטרום רחב של תחומים".

עו"ד מרים קליינברגר-אתר, הצטרפה למשרד לפני כ-3 שנים ומובילה את פעילותו בתחום דיני העבודה. היא מייצגת חברות רב-לאומיות ציבוריות ופרטיות, ביניהן מוטורולה, סנמינה SCI, די. בי. אס שרותי לווין, תקשובים מרכז לתקשורת עסקית ועוד. בנוסף, מייצגת קליינברגר-אתר מנהלים בכירים בכל הקשור לתנאי העסקתם ולסיומה.

עו"ד יפעת גינסבורג, מתמחה בתחומי השימור, ההגנה ותכנון ההון המשפחתי, לרבות תכנון העברת הרכוש מדור לדור ובין בני זוג, הקמת נאמנויות, תכנון וניהול עזבונות חובקי עולם ובחינת הקצאת הנכסים הגלובלית של הלקוח (asset allocation משפטי, להבדיל מפיננסי).

טרם הצטרפותה למשרד, שימשה כשותפה במשרד הרצוג-פוקס-נאמן. עם לקוחותיה נמנים יחידים בעלי הון (high net worth individuals), נאמנים, מוסדות פיננסיים,family offices ויועצים שונים מרחבי העולם.

המצטרפים החדשים

המצטרפים החדשים במשרד הם:

עו"ד טיפאני לאקר, שחזרה לארץ לאחר שעבדה מספר שנים במשרד בארה"ב והשתלבה במחלקת ה-PRIVATE EQUITY במשרד;

עו"ד מיכל רוטשילד, שהחלה את דרכה כעורכת דין ברשות להגבלים עסקיים ובמשרד אמריקאי מוביל (וייל-גוטשיל) ומובילה כעת את תחום ההגבלים העסקיים במשרד;

עו"ד גלית פרידמן, שהצטרפה למחלקת המס מיד עם השלמת תואר שני במיסוי בינלאומי באנגליה;

עו"ד אילה פלזנטל-דברת, שהצטרפה למחלקת דיני העבודה;

עו"ד ערן וינר, שעזב את משרד גורניצקי והשתלב במחלקת הליטיגציה במשרד;

עו"ד שירה לוי, שסיימה לאחרונה את התמחותה במשרד;

ועו"ד שרון פקלמן, שחזרה לארץ לאחר מספר שנים במשרד אמריקאי מוביל (הולנד אנד נייט) ותעסוק בתחומי המימון, אנרגיה ותשתיות ומיזוגים ורכישות במשרד.