אחרי 26 שנה: ח"כ חיים רמון הודיע על פרישה מהכנסת

רמון בנאום הפרידה: "הטעות הפוליטית שעשיתי, אני חושב שאחרי הבחירות ב-96' שלא התמודדתי מול ברק, לא הייתי מנצח אבל הייתי זוכה בהישג גדול, והייתי מגיע ל-45% לפחות ומשם אני חושב שההיסטוריה עבורי היתה משתנה"

אחרי 26 שנה הודיע היום (ב') ח"כ חיים רמון (קדימה) על פרישה מהכנסת. במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים אמר רמון כי שתי הטעויות המרכזיות שעשה במהלך כל שנות כהונתו היו כשלא התמודד ב-96' מול אהוד ברק ופרשת הנשיקה. "הטעות הפוליטית שעשיתי, אני חושב שאחרי הבחירות ב-96' שלא התמודדתי מול ברק, לא הייתי מנצח אבל הייתי זוכה בהישג גדול, והייתי מגיע ל-45% לפחות ומשם אני חושב שההיסטוריה עבורי היתה משתנה", אמר רמון. "לא הייתי מחויב מספיק והייתי צריך או להתמודד מול ברק או לפרוש. הטעות האישית ודאי, זאת פרשת הנשיקה אין ספק זאת היתה טעות".

הוא הוסיף כי "אני מסתכל אחורה לא בזעם, אלא בלא מעט סיפוק. עשיתי טעויות, אי אפשר שלא לעשות ב-26 שנה, אני לא מלאך". באשר לפרשת הנשיקה הוסיף הח"כ הפורש כי "בניגוד למה שנאמר על-ידי היועץ המשפטי, בהזדמנות הראשונה שניתנה לי בחקירת המשטרה - אני התנצלתי, אני ביקשתי סליחה ואני לא רוצה להיכנס לעניין הזה, אבל פשוט כדי להעמיד דברים על דיוקם, מכיוון שזה מופיע בחקירת המשטרה אז כל מי שרוצה יכול לעיין, אבל זאת היתה ודאי מעשה מבחינה ציבורית אני מדגיש, לא היה בה שמץ של עניין פלילי, אבל מבחינה ציבורית זאת היתה טעות אישית שאסור היה לי לעשות אותה ואני מצטער עליה מאוד".

רמון לא יתנתק לחלוטין מהחיים הפוליטיים אלא יתמנה בקרוב ליו"ר מועצת קדימה, תפקיד שלא אויש מאז פרישתו של מאיר ניצן. במקביל, צפוי רמון להתפנות לעסקים פרטיים. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", רמון צפוי להצטרף לאיש העסקים אלי עזור. השניים נפגשו באחרונה ודנו באפשרות שהח"כ הפורש ישמש יו"ר צ'רלטון, מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 בכבלים ובלוויין ובעלת זכויות שידור משחקי ליגת העל בכדורגל.

"עוד לא החלטתי מה אני הולך לעשות", אמר רמון במסיבת העיתונאים, "יש אנשים שכבר הרבה שנים מבקשים שאעבוד איתם אבל עד יום חמישי הקרוב אני ח"כ", אמר רמון כשהוא מסרב להתייחס לפירסומים השונים באשר להמשך דרכו.