מחיר הנפט זינק ב-68% בסיכום המחצית הראשונה של 2009

החוזה העתידי לאוגוסט ננעל היום בירידה של 2.2% ל-69.89 דולר לחבית ■ מחיר הזהב השחור טיפס ב-40% בסיכום הרבעון השני של השנה ■ צנח ב-98.5% בהשוואה לשיא של יולי אשתקד

מחיר הנפט ננעל היום (ג') בבורסת הסחורות בניו-יורק בירידה אל מתחת לרף 70 הדולר לחבית, בעקבות הירידות בשוק המניות בוול סטריט, והירידה המפתיעה באמון הצרכנים בארה"ב.

מדד אמון הצרכנים לחודש יוני פורסם ב-17:00 והוביל את הבורסה בוול סטריט לירידות שערים. אמון הצרכנים ירד ל-49.3 נק', לעומת הצפי בשוק לעלייה ל-55.3 נק' מ-54.9 נק' בחודש מאי.

עם זאת, מחיר הזהב השחור מסכם היום את הרבעון השני של 2009 ואת המחצית הראשונה של השנה, בזינוק של עשרות אחוזים. נזכיר, כי ביולי אשתקד מחירה של חבית רשם שיא כשנסחר ב-147 דולר לחבית.

מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה בחודש אוגוסט סיים היום את המסחר בירידה של 2.2%, שהם 1.6 דולר, וננעל בבורסת הסחורות בניו-יורק ב-69.89 דולר לחבית.

בסיכום הרבעון השני מחיר הנפט זינק ב-40%, ובסיכום המחצית קפץ בכ-68%. ביחס לשיא של יולי אשתקד מחיר הנפט סיים צניחה של 98.5%.

מוקדם יותר, מחיר הנפט חצה לראשונה ב-2009 את רף 73 הדולר לחבית, לאחר שרויאל דאטש של הודיעה כי הי סוגרת חלק מפעילות ייצור הנפט בניגריה לאחר התקפות של קבוצות מליציה על מתקני הנפט של החברה.

חוליות של התנועה לשיחרור הדלתא של ניגריה התקיפו אסדת נפט של החברה הבריטית הולנדית.

נציין כי סין מתכננת להגדיל את מלאי הנפט שלה לרמה של 270 מיליון חביות במהלך 5 השנים הקרובות. כך דיווחה אמש (ב') סוכנות הידיעות היפנית ניקיי (Nikkei), המצטטת בכיר ברשות האנרגיה הלאומית של סין. לפי הדיווח, סין תקים אתרים לאחסון חביות הנפט בעלות של 4.39 מיליארד דולר, וחברות סיניות כגון צ'יינה פטרוכימיים וצ'יינה נשיונל פטרוליום יקימו ויפעילו את אתרי האחסון. סין היא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב.

[לטבלת חוזים עתידיים]