האוצר התקפל: נהגים לא ישלמו אגרה בקטע הדרומי בכביש 6

ועדת הכלכלה הסירה מחוק ההסדרים את ההצעה לגבות אגרה מהנהגים בדרום ■ אקוניס: "אין סיבה לגבות מס בתקופת משבר; האינטרס של המדינה הוא לקצר את זמן הנסיעה מהפריפריה למרכז"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, סיכמו על דחיית הדיונים בנושא גביית אגרה בנסיעה בקטעים הדרומיים של כביש חוצה ישראל (כביש 6).

השרים הגיעו להבנות בעניין עם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, שניהל היום את הדיון בוועדת הכלכלה בכנסת. בעקבות זאת, הוחלט בדיון להסיר מסדר היום את הצעת האוצר ולהמשיך את הנסיעה חינם בחלק הדרומי של כביש 6 (קטע 19 ו-20).

משרד האוצר ביקש לאפשר למדינה, במסגרת חוק ההסדרים, לנהל משא ומתן עם חברת חוצה ישראל וזכיינית הכביש, חברת דרך-ארץ, באשר לגביית אגרה בקטע הדרומי למרות שהוא נסלל במימון מלא מתקציב המדינה.

בהתאם להצעה שקידם האוצר, תיגבה אגרה מופחתת של 2.5 שקלים עבור הנסיעה בקטע הדרומי, ממחלף שורק ועד צומת בית קמה (38 ק"מ), שנפתח לתנועה בשנת 2008. משרד התחבורה הביע תמיכה בהצעה וציין כי האגרה נמוכה ביחס למקטעים האחרים.

אקוניס אמר בדיון כי "אין סיבה שעל כביש שנסלל על חשבון משלם המיסים במימון המדינה יגבה מס, בוודאי לא בתקופה של משבר כלכלי. האינטרס של המדינה הוא לקצר את זמן הנסיעה מהפריפריה למרכז והכביש הזה מעודד זאת".

מנכ"ל, דרך ארץ, אהוד סביון אמר בדיון כי גביית אגרה דווקא תסייע לשיפור השירות לנהגים, "כדי לתת שירות דומה לתושבי הדרום צריכים ליצור מצב שהשירות ימומן על ידי אגרה מופחתת. המודל של שיתוף פעולה בין מגזר פרטי לציבורי הוכיח את עצמו ולראיה שהקטע הצפוני של כביש 6 ייפתח 8 חודשים לפני הזמן".

יצוין כי בינתיים דרך ארץ ממשיכה לספק שירותי תחזוקה לקטע הדרומי, אך במימון מתקציב המדינה.

ממשרדי האוצר ופיתוח הנגב והגליל נמסר כי "צעד זה יאפשר נסיעה ללא תשלום בחלקים אלו של כביש 6, כצעד נוסף לקידום רווחת תושבי הפריפריה, ועידוד הקשר בין הפריפריה למרכז".