רשת מתלבטת לגבי העונה השנייה של "המירוץ למיליון"

המפיק האוסטרלי של "המירוץ למיליון" מבקר בימים אלה בישראל, וצפוי לקבל החלטה יחד עם רשת לגבי המשך התוכנית ■ בשלב זה נראה כי העונה השנייה תעלה כמתוכנן

למרות ההכרזה הרשמית ולמרות פתיחת ההרשמה, ההחלטה הסופית בדבר שידור עונה שנייה ל"מירוץ למיליון" עדיין לא התקבלה באופן סופי על-ידי רשת - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי מפיק העונה הראשונה, מייקל מקיי האוסטרלי, נמצא בימים אלה בארץ במטרה לבדוק דרכים להוזיל מצד אחד את הפקת העונה השנייה, ומנגד לא לפגוע במוצר על-ידי מתיחתה לפרקים נוספים.

עמדה בתחזיות

עוד נודע כי למרות שעלות ההרשמה ל"מירוץ למיליון" עומדת על 25 שקל לכל נרשם, רשת טרם גבתה את הסכום מכ-15 אלף הנרשמים. גביית התשלום מהנרשמים תיעשה רק לאחר קבלת החלטה סופית - החלטה שכאמור אמורה להתקבל בימים הקרובים.

כבר בתום העונה הראשונה של "המירוץ למליון" אמרו גורמים ברשת כי התוכנית, על אף ההשקעה הכספית הגדולה בגובה של כ-5 מיליון דולר, עמדה ביעד הרייטינג שהציבו לה וכך גם בתחזית הרווח והפסד כפי שנקבעו בתחילת העונה, וההכנסות אף עלו על היעדים שהוצבו.

הדיונים כרגע בעניין העונה החדשה מתמקדים בפוטנציאל העונה הבאה מבחינת ההכנסות, כאשר המטרה היא לנסות ולמשוך גם בעונה הבאה על מספר מוגבל של פרקים (כ-20) - ומנגד להפיק את העונה שאם תעלה לאוויר צפויה להיות משודרת במהלך עונת החורף הבאה, בתקציב סביר הנמוך מ-5 מיליון דולר.

העונה הראשונה של "המירוץ למיליון" כללה כאמור 20 פרקים, שרשמו רייטינג ממוצע של כ-23% בקרב משקי-בית יהודיים.

תוכנית הגמר הצליחה להגדיל את הרייטינג משמעותית לאחר שרשמה ממוצע של 30.1% ו-831 אלף צופים פרטיים - נתונים גבוהים מאוד בעיקר על רקע העובדה שהגמר לא שודר בשידור חי.

"המירוץ למיליון" נחשבת לאחת ההפקות הטלוויזיוניות המושקעות ביותר שנעשו בארץ, זאת בדומה ל"הישרדות" של ערוץ 10 שסיימה לאחרונה את צילומי העונה השלישית וצפויה לעלות לאוויר בסוף עונת הקיץ. יחד עם זאת, בערוץ 10 החליטו רק לאחרונה על מתיחת העונה השלישית של "הישרדות" ל-50 פרקים בעונה.

"המירוץ למיליון" במספרים

5 מיליון דולר - עלות ההפקה של העונה הראשונה

23% - הרייטינג הממוצע של העונה הראשונה

30% - הרייטינג הממוצע של תוכנית הגמר