שראן מוכן להזרים כסף לדיסקונט כדי להגדיל הלימות ההון

השותף הבכיר בגרעין השליטה, משפחת ברונפמן, באמצעות נציגה בבנק מתיו ברונפמן, הביע התנגדות למהלך ומנסה לגייס משקיע שירכוש חלק מגרעין השליטה ויוכל לעמוד בדרישות ההון ומבחני הכניסה של בנק ישראל

רובין שראן, המחזיק 9% מבנק דיסקונט המהווים 40% מקבוצת גרעין השליטה, הביע בפני הרגולטורים נכונות להזרים לבנק כסף פרטי שלו, כדי להיענות לדרישת המפקח על הבנקים להגדיל את יחס הלימות ההון ל-12% בסוף 2009. עם זאת, השותף הבכיר בגרעין השליטה, משפחת ברונפמן, באמצעות נציגה בבנק מתיו ברונפמן, הביע את התנגדותה למהלך והיא מנסה לגייס משקיע שירכוש חלק מגרעין השליטה ויוכל לעמוד בדרישות ההון ומבחני הכניסה של בנק ישראל.

כדי להמשיך באחזקה בבנק חייבים השותפים להמשיך ולהחזיק מינימום 26%, שזה גרעין השליטה שהוגדר על ידי בנק ישראל, וגם להגדיל את הון הבנק, כאמור, תוך חצי שנה. אפשרות אחת היא לגייס שותף שירכוש חלק ממניות גרעין השליטה, משני השותפים בהתאמה או רק ממשפחת ברונפמן. בכספי המכירה ישתמשו להשתתפות בהנפקת זכויות. כך יוזרם הון חדש וראשוני לבנק, תישמר השליטה בו, וזאת במחיר דילול הבעלים הנוכחיים ואפשרות סבירה שמשפחת ברונפמן לא תהיה עוד המובילה בשליטה בבנק.

דרך שנייה היא לבצע הנפקת זכויות תוך הזרמה של כסף פרטי וכך לשמור את מלוא השליטה ואת המבנה הנוכחי.

שווי השוק של דיסקונט עומד על כ-5.2 מיליארד שקל. יחס הלימות ההון של הבנק עמד בסוף חודש מארס השנה על 10.42%, מאז בוצעו גיוסי הון ראשוני היברידי בסכום של 350 מיליון שקלים ועוד כ-550 מיליון שקלים בהון משני עליון.