סטיב ג'ובס חזר רשמית לתפקיד מנכ"ל אפל; יעבוד בעיקר מהבית

לאחר שישה חודשי היעדרות בשל חופשת מחלה שלקח, הודיעה אתמול (ב') אפל, כי סטיב ג'ובס שב באופן רשמי לעבודה כמנכ"ל. עם זאת, ציינו בחברה, ג'ובס צפוי תחילה לעבוד מספר ימים בשבוע בביתו ולא במשרדי החברה.

"סטיב חזר לעבודה. בתור התחלה, הוא יחלק את זמנו בין משרדו במטה החברה לבין המשרד הביתי שלו. אנחנו שמחים שהוא שוב איתנו", אמר דובר החברה. אפל לא נתנה אינדיקציות עתידיות לגבי המשך עבודתו של ג'ובס באפל בטווח הארוך יותר.

את הודעתה הרשמית של אפל הקדימה חרושת שמועות בת מספר חודשים על מצבו הבריאותי של ג'ובס, שהחלים ב-2004 מסוג נדיר של סרטן הלבלב. במהלך חופשת המחלה שלו עבר ג'ובס בן ה-54 ניתוח להשתלת כבד, שעבר בהצלחה. באפל הדגישו כי גם בזמן שנעדר מעבודתו, היה ג'ובס מעורב במהלכים האסטרטגיים המשמעותיים של החברה שאותה הוא מלווה מאז נוסדה לפני כ-30 שנה.

האנליסט אשוק קומאר מבית ההשקעות קולינס סטיוארט העריך, כי שובו של ג'ובס לכיסא המנכ"ל ישיב גם את הביטחון למשקיעי החברה, שאותה הוביל לשרשרת הצלחות בעשור האחרון. "בהרבה מובנים, ג'ובס אינו בר-תחליף", אמר קומאר, "שובו לעבודה מחזיר את הברק לאפל".

בחודשים האחרונים סבלה מניית אפל מתנודות על כל ידיעה או שמועה על מצבו הבריאותי של ג'ובס, אך עם חלוף הזמן גילתה המניה יציבות מסוימת, כנראה לנוכח הבנת המשקיעים שהחברה ממשיכה לפעול כראוי גם ללא הובלתו. האנליסט יאיר ריינר מבית ההשקעות אופנהיימר אומר כי הדבר התרחש שכן ללא מידע מהימן על מצבו הבריאותי של ג'ובס, היו חייבים משקיעי אפל "להוציא אותו מהמשוואה שלהם".

בתחילת השנה עורר מראהו הכחוש של ג'ובס שמועות בדבר מצבו הבריאותי. באמצע חודש ינואר הוא הודיע כי הוא יוצא לחופשת מחלה בת שישה חודשים, ימים ספורים לאחר שתלה את חוליו המדובר ב"חוסר איזון הורמונלי". בתקופת היעדרו של ג'ובס נטל את מושכות החברה טים קוק, סמנכ"ל התפעול. אנליסטים מעריכים כי קוק עשוי להישאר בתפקיד המנכ"ל ואילו ג'ובס יהפוך ליועץ לחברה בהמשך. *